Jag har myror i gräsmattan i anslutning till husgrunden.(torpargrund) Risk finns att de tar sig in i huset. O troligen är dom ju redan i trossbotten/grunden.
Har myror på fler ställen i trädgården o har utan framgång försökt att bli av med dom.
Vilket/vad är mest effektiva sättet att få bort dom?
Halo.
 
Rickard.
Låt myrorna va utomhus, dom skadar inte dig eller din byggnad. Lägger du ut gift kommer dom bara tillbaka om ett tag. Myrdosor är effektiva inomhus om du faktiskt har myror inomhus.
 
Rickard. Rickard.ag skrev:
Låt myrorna va utomhus, dom skadar inte dig eller din byggnad. Lägger du ut gift kommer dom bara tillbaka om ett tag. Myrdosor är effektiva inomhus om du faktiskt har myror inomhus.
Ok.. än så länge har jag inte sett några inomhus. Men det är väsentligt mycket mer myror i år än tidigare. Så det var en tanke att man kanske kan minska på populationen iaf i anslutning till huset. Men det kanske bara är en meningslös o omöjlig åtgärd?
 
Rickard.
Har dom bon som riktigt stör så fungerar myrr pulver effektivt på det samhället som bor där nu. Det är inte farligt för katter eller andra husdjur så det kan användas med gott samvete, sålänge man är okej med massmord ;)
 
Rickard. Rickard.ag skrev:
Har dom bon som riktigt stör så fungerar myrr pulver effektivt på det samhället som bor där nu. Det är inte farligt för katter eller andra husdjur så det kan användas med gott samvete, sålänge man är okej med massmord ;)
Blir nog ett försök med det. Jag målar fasaden o det växte lite grässtrån upp mot fasaden så jag ryckte bort dom för att inte måla in dom i panelen ..det var då jag blev varse om hur mycket myror det verkligen är vid husgrunden...ca 8m o fullkomligt kryllar av myror hela längden.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.