Hej!

Vi har skrapat bort takfärgen i vardagsrummet och under den sitter vad vi tror är kalkfärg(drar jag handen över det så blir den vit).
Vi har läst och fått lite olika råd hur vi ska göra och känner oss villrådiga. Tror ni Beckers primer grundfärg här jobbet eller behöver vi något annat? Måste all kalkfärg bort först och i så fall är det borsta eller tvätta med vatten som gäller? Eller räcker det som sagt med Beckers primer grundfärg?
 
  • Etikett på en burk Beckers primer med instruktioner, delvis skymd av burkens kant.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Det är inte limfärg? Skulle nog inte måla på det oavsett vad iofs.
 
Stefan N Stefan N skrev:
Det är inte limfärg? Skulle nog inte måla på det oavsett vad iofs.
Vad jag förstår är det inte limfärg. Jag har gnuggat med fuktig trasa/finger men det blir inte ”kletigt” utan det händer mest inget då.

Vad skulle du gjort?
 
Skulle borsta noga och dammsugit, sen en bra primer som binder upp. Men är det tjockt lager på nu, risken är ju att det släpper.
 
Stefan N Stefan N skrev:
Skulle borsta noga och dammsugit, sen en bra primer som binder upp. Men är det tjockt lager på nu, risken är ju att det släpper.
Stefan N Stefan N skrev:
Skulle borsta noga och dammsugit, sen en bra primer som binder upp. Men är det tjockt lager på nu, risken är ju att det släpper.
Stefan N Stefan N skrev:
Skulle borsta noga och dammsugit, sen en bra primer som binder upp. Men är det tjockt lager på nu, risken är ju att det släpper.
Vad tror du om Beckers primer grundfärg?Jag såg precis att på den hinken står det att vid kalk rekommenderas Beckers tapetgrund... Förvirring är nu total
 
D
Lite sent nu kanske men är det ren kalkfärg kan du bara måla på med ren silikat eller färga av med ny kalk. Annars måste allt bort först.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.