Hur smalt och litet toalettrum kan man bygga utan att det blir oanvändbart? Visa och berätta om din ultratighta toalett som ändå är användbar. 80 cm bred har jag läst ska funka. Men smalare än så kanske man inte går utan panik?

Bild nedan från UK bathroom guru
bathroom-installation-minimum-size-toilet.jpg
 
Gammelnörden
80 cm funkar alldeles utmärkt om man har ett handfat för hörn istället. (y)
 
  • Gilla
KungAnka och 1 till
  • Laddar…
Min minsta toalett är 85x120. Rätt lik din men med handfatet i hörnet. Toastolen är på diagonalen vilket är värdelöst. Avloppsrören går i det avfasade hörnet så det finns någon sorts logik men det tar mycket plats och jag slår knäna i dörren.
En trång toalett med vita kakelväggar, blått golv, handfat i hörn och toalettstol placerad diagonalt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
  • Gilla
KungAnka
  • Laddar…
Flytta dörren till höger ca 20 cm så det blir mera rakt in till stolen , nu måste du svänga runt för att sätta dig, blir lite bakvänt annars när man går in, och en pirruett för att sätta sig.
 
K KungAnka skrev:
Hur smalt och litet toalettrum kan man bygga utan att det blir oanvändbart? Visa och berätta om din ultratighta toalett som ändå är användbar. 80 cm bred har jag läst ska funka. Men smalare än så kanske man inte går utan panik?

Bild nedan från UK bathroom guru
[bild]
Modernt litet badrum med toalett, handfat och spegel, kaklat i grått med mosaikbord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ett litet badrum med toalett, handfat, spegel och tillbehör, upplyst av överljus, mörka väggar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.