Hej!

Jag och sambo bor just nu i bostadsrätt och har tankar på att renovera badrummet. I duschutrymmet sitter ett fönster (har tidigare varit badkar, byggt ca 1960) och funderar på vad en kan förbättra med fönstret under renovering. Vet någon här om det går att byta ut sådana här fönster öht eller vad gör man vid renovering? Det ser inte roligt ut alls just nu för två stycken duschdraperier bara för att skydda fönstret har vi inte orkat med att ha..

Tacksam för svar!
 
  • Frostat badrumsfönster med synliga slitage och mögelskador på fönsterkarmen och kakel.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Hej, fönstret brukar tillhöra föreningen så jag skulle börja med att prata med dem (y)
 
  • Gilla
BirgitS och 1 till
  • Laddar…
Eftersom det sitter där och ni knappast får ta bort det så är nog vanligt underhåll enklast. Slipa och måla med bra färg så stoppar det nog ett bra tag till. Det är oftast bara en myt att fönster inte tål sånt här men oftast konstaterar man ju att det inte fungerade/höll efter åratal av inget underhåll alls......
Sambons föräldrar har hus i ett område där fönstret mer eller mindre sitter i duschen. Visst ser det nu lite tråkigt ut men det har suttit där sen 70talet. Enda renoveringen som är gjord är för 5 år sen typ och då målades det bara men det vart väl lite taffligt gjort.
 
  • Gilla
julialouise
  • Laddar…
S
Beroende på var duschen är i förhållande till fönstret så kan man sätta ett glas eller en plastskiva som stänkskydd.
 
  • Gilla
julialouise
  • Laddar…
Henrik.woll Henrik.woll skrev:
Hej, fönstret brukar tillhöra föreningen så jag skulle börja med att prata med dem (y)
Ja, det borde ju vara första steget. Dragit mig för det men får ta tag i det asap! Skriver här sedan om vad jag får för besked. Kanske har andra frågor någon har svar på! Tack ☺️
 
  • Gilla
Henrik.woll
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.