Hej!
Jag har en bosch serie 6 torktumlare som läcker i framkant ofta mer åt mitten men även det svårt att säga definitivt. Har inte riktigt koll men det känns som att det är i slutet av torkprogrammet.

Denna har en typ av självrengörande kondensor som den använder vatten till.
Har brottat sönder sidorplåtarna och luckan framtill närmast golvet och det som slår mig är att luftkanalen med luddfilter som går ner till kondensorn är kluven längs med och verkar vara tätad med något. När jag försöker bända försiktigt för att se om detta lim kan ha släppt någonstans tycker jag mig se att det rörs litegrann i den skarven.

Nu känner jag att tålamodet är slut. Maskinen är styvt ett år gammal men överväger att köra den på tippen och köpa en ny.

Först tänkte jag höra vad ni tycker, om man ska försöka silikona utanpå eller inuti luftkanalen med våtrumssilikon?!
 
MariaiÖstergötland MariaiÖstergötland skrev:
1 år gammal? Har du ingen garanti?
Jo, det har jag jag väl. Men skulle det visa sig krävas en justering eller en klick silikon tycker jag det känns förargligt att åberopa garanti eller släpa hit nån stackars servicepersonal för att titta på det. Tycker jag borde fixa det här men.
 
Du har ju som standard 2 års garanti. Anmäl det
 
Victor85 Victor85 skrev:
Jo, det har jag jag väl. Men skulle det visa sig krävas en justering eller en klick silikon tycker jag det känns förargligt att åberopa garanti eller släpa hit nån stackars servicepersonal för att titta på det. Tycker jag borde fixa det här men.
Ja, det är väl en sak, men du pratade om att kassera den och köpa en ny och det känns lite förhastat?
 
Vonelffors Vonelffors skrev:
Du har ju som standard 2 års garanti. Anmäl det
Hej! Kan du upplysa mig och många andra var vi kan utläsa 2års garanti inför framtida fel som kan uppstå. Tack!
 
nja vi får återigen göra skillnad på tillverkarens garanti och reklamationsrätt enligt lagen.
 
K Knorren skrev:
Hej! Kan du upplysa mig och många andra var vi kan utläsa 2års garanti inför framtida fel som kan uppstå. Tack!
Står ju på deras hemsida.
 
  • Modern kök med Bosch inbyggnadsugn, mikrovågsugn och diskmaskin, samt en dammsugare på golvet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Knorren
  • Laddar…
Spelar ingen roll att bosch skriver 2år..............man har iallafall 2 års reklamationsrätt enligt lag.........Så även om de bara hade haft ett års garanti så blir det samma lika.
 
Fast garanti är ju garanti. Sen är det upp 3 års reklamationsrätt. Så i detta fall, skulle maskinen vara mellan 2 och 3 år så är det privatpersonen som ska bevisa ett ursprungligt fel.
 
Vonelffors Vonelffors skrev:
Står ju på deras hemsida.
Snyggt! Jag visste bara om ett år sedan ett gäng år tillbaka.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.