Mitt i köksrenoveringen. Har rivit ner köksskåpen och tanken är att målaren kommer nästa vecka men kan han spackla rakt på det väldigt porösa stenmaterialet där kakel har suttit eller ska jag förbereda med lite puts eller något annat? Huset byggt 1947. Tacksam för tips

• Vägg i kök med borttaget kakel och synliga rester och skador på underliggande porösa ytmaterial.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Köksvägg under renovering med synliga rester efter rivna köksskåp och gammalt kakel.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Totte_S
Om målaren ändå är bokad ska du nog inte göra något mer innan du pratat med målaren. Risken är att du skapar merjobb för målaren annars.

• Gilla
ola_augustsson
  • Laddar…
Gjorde en liknande operation i ett badrum jag renoverar. Då körde vi på gipsputs på väggarna. Antar att det också spelar roll vilken yta du ska ha. Jag målade sedan på gipsputsen.

T-dog T-dog skrev:
Gjorde en liknande operation i ett badrum jag renoverar. Då körde vi på gipsputs på väggarna. Antar att det också spelar roll vilken yta du ska ha. Jag målade sedan på gipsputsen.
Tack så mycker för tipset, låter nog målaren gå loss med gipsputs då helt enkelt ;)

N
Du kanske ska fråga målaren någon dag innan han kommer, har aldrig varit med om någon målare som gillar att hålla på med gipsbruk. Förutom att sätt fast nån eldosa eller nåt.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.