Hej,
Vi sitter och funderar på vilken ytterpanel vi ska ha på vår tillbyggnad. Vi vill gärna ha det ganska smalt och utan fals och snickaren har gett oss valen 120, 90, 60 och 45mm bredd där de två sista har ett sågat spår för att upplevas som sina respektive bredder men är egentligen 120 eller 90.

När vi nu försöker att visualisera 60 och 45 går vi helt bet på att hitta någon bild på hur det kan se ut, så jag undrar helt sonika om det finns någon som gett sig på att göra något liknande och har bilder att bjuda på? Eller kanske bara kan peka oss till rätt hörna av internet?
 
Ja det var inte lätt att hitta :thinking:

https://nyheter365.se/xlbygg/xlbygg/sa-valjer-du-ratt-ytterpanel-till-ditt-hus

Här är en bild på smal panel jag hittade. Pinterest finns det lite på också.

jag hade gått på spårad panel, mindre spikande och bättre hållfasthet. Jag har byggt en dynlåda i bastupanel men det är inte så stor yta så där tycker jag det passar. Ju större yta det blir ju rörigare blir det (tycker jag). 95mm panel ser inte så stort ut på ett hus...
 
  • Gilla
hars
  • Laddar…
Visst är det svårt! Efter att ha tagit långpromenader längs alla villagator här i byn så har vi till slut landat i 90mm, utan spår. Mindre blir lite risk att kännas byggbarack tror jag.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.