Vi behöver renovera balkongen på vårt funkishus från 1947. Fästena är rostiga, så möjligen behöver allt bytas ut. Hur går en sådan renovering till?
 
Testa er balkong med hållfastesspray.
Jag försökte googla men hittar inte namnet men det är en spray man sprutar på betong så om den blir rosa så har det gått för mycket luft i plattan och då är det lika bra att göra om hela.

Är den frisk är det bara att såga bort infästningar med ett täckskift på minst 50mm och sedan mönja för att laga upp med betongprodukter typ GM från sto eller något från sika t.ex 506.
 
L Lerstenstegel skrev:
Testa er balkong med hållfastesspray.
Jag försökte googla men hittar inte namnet men det är en spray man sprutar på betong så om den blir rosa så har det gått för mycket luft i plattan och då är det lika bra att göra om hela.

Är den frisk är det bara att såga bort infästningar med ett täckskift på minst 50mm och sedan mönja för att laga upp med betongprodukter typ GM från sto eller något från sika t.ex 506.
Tack för svar! Min tanke har varit att problemet snarast är fästena i väggen, att dessa verkar gamla och rostiga. Betongplattan i botten har jag utgått från måste göras om. På kanterna är betongen smulig.
 
Är det en rambalkong eller frihängande?
Det är väldigt olika hur man fixar dem och skilljer en del i hur mycket jobb.
 
L Lerstenstegel skrev:
Är det en rambalkong eller frihängande?
Det är väldigt olika hur man fixar dem och skilljer en del i hur mycket jobb.
Litet balkongparti på en byggnad med räcke av vitlamell och öppna blå fönsterluckor.
Tyvärr måste jag erkänna att jag inte vet, men så här ser den ut.
 
T
Såg detta inlägg och blev intresserad hur ni löste det?
 
T Trollsländan skrev:
Såg detta inlägg och blev intresserad hur ni löste det?
Tyvärr har det inte löst sig. Har försökt få tag i hantverkare som gör balkongrenoveringar, men dem jag kontaktat åtar sig bara flerfamiljshus och större projekt.
 
Hur har det gått ett år senare? :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.