Någon här som har koll på vilken nyckel jag ska köpa för att öppna denna låda till fiberkoppling?
 
  • Stängd vit låda för fiberkoppling med triangelmärkning och cirkulärt låshål.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Triangelformat låshuvud på en vit fiberkopplingslåda.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
2612200-00-1.jpg
 
  • Gilla
  • Haha
Svante Svenson och 3 till
  • Laddar…
Tack för tipset men med detta verktyg har jag redan gått bet. Så oduglig är jag:rofl:
 
  • Gilla
MathiasS
  • Laddar…
bara lite nyfiken på vad du har där att göra ?
 
Tryck in brickan och vrid ?

Se men inte röra:rofl::geek:
 
  • Gilla
JohanN03
  • Laddar…
Skiten ska bort för det är dags för panelbyte. Den där har inte varit inkopplad mot något stomnät än sedan installationen av box och patchkabel skedde för 4 år sedan. Väntar fortfarande...
 
Demmpa Demmpa skrev:
Denna multinyckel kanske?
[länk]
[bild]
Den där ser ju ut att ha passande form(y) Borde ju vara någon slags standard på dessa lås/nycklar med samma diameter så chansar och beställer en sådan.

Skulle dock inte förvånas om IP Only knackar på dörren när panelen är på väg ner och dosan är borta från väggen. Att nu är det minsann dags att blåsa ditt fiber:D
 
Idag lyckades jag öppna boxen. Tog ett kopparrör och bankade till en platt sida och skapade min egna hylsa. På med polygrip och vipps så öppnades låset utan problem.

Jag trodde fibern från stamnätet svetsades fast men denna kabel har kontaktdon. Kontakten passerade precis som tur var igenom röret i väggen:D
 
  • Öppen anslutningsbox med ett kopparrör, fiberoptisk kabel med kontaktdon och verktyg som använts för att öppna låset.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Öppen anslutningsbox med synlig fiberoptikkabel och kontaktdon samt övriga kablar och anslutningar inuti.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
J JohanN03 skrev:
Idag lyckades jag öppna boxen. Tog ett kopparrör och bankade till en platt sida och skapade min egna hylsa. På med polygrip och vipps så öppnades låset utan problem.

Jag trodde fibern från stamnätet svetsades fast men denna kabel har kontaktdon. Kontakten passerade precis som tur var igenom röret i väggen:D
Man svetsar en likadan kontakt på inkommande fiber, sedan använder man ett skarvstycke för att koppla ihop dom.
 
  • Gilla
JohanN03
  • Laddar…
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.