C Cortous skrev:
Du som har båda. Är 2500 det bättre valet om man bara vill ha en? Verkar som den är mest allsidig. Dock inte lika snabb med gips?
Plus har du upplevt att du är bökigt att skruva på stålreglar med den lägre RPM?
För mig är det väl 16m ny vägg som jag kommer använda stålregel annars blir det majoriteten mot trä eller spån.
Jag tycker 2500 är lite seg att jobba med om man bara skall skruva vanligt gips. Den känns nästan som man trycker in skruven mer än att den dras in av maskinen. Jag köper 2500 först för jag tänkte samma sak, men det går mycket bättre att skruva gips med 4500.

Nu byggde jag ett hus med massor att skruva och det är svårt att säga att det räcker med en 2500. 4500 är definitivt för klen för golvspån. Trall kan nog funkar om den inte är för torr.
 
R Robert-san01 skrev:
Jag tycker 2500 är lite seg att jobba med om man bara skall skruva vanligt gips. Den känns nästan som man trycker in skruven mer än att den dras in av maskinen. Jag köper 2500 först för jag tänkte samma sak, men det går mycket bättre att skruva gips med 4500.

Nu byggde jag ett hus med massor att skruva och det är svårt att säga att det räcker med en 2500. 4500 är definitivt för klen för golvspån. Trall kan nog funkar om den inte är för torr.
För min del är den en massa golvspån då den är spikad idag. O för att inte få problem med knarrande golv hade jag tänkt komplettera med skruv.

Tror du man upplever den som seg om man inte är van att skruva med med skruvautomat?
 
Någon som har erfarenhet av en Hilti SD 5000?
Begagnad brukar hamna på strax under 3000kr?

Orkar den golvspån?
 
C Cortous skrev:
För min del är den en massa golvspån då den är spikad idag. O för att inte få problem med knarrande golv hade jag tänkt komplettera med skruv.

Tror du man upplever den som seg om man inte är van att skruva med med skruvautomat?
Nu hade jag iofs haft en Makita automat innan, men jag tyckte nog 2500 känndes lite långsam när jag började köra med den. Det är dock lite annan känsla när man inte behöver spinna upp den innan man trycker till.

Hade gärna haft en Max automat, men den är nog mer att klassa som en spikpistol för gips trots att den skruvar. Helt sjuk maskin!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.