1 markus1 skrev:
Vattna ordentligt, 50-100 liter var 3-4e dag och gör det under hela säsongen. Kör någon typ av gödning också, 2-3 nävar hönsgödsel i 10 liter vatten, låt stå 1 dygn och vattna sedan med det. Då får du snabbverkande gödsling.
Det skulle inte jag göra. Så mycket vatten när det inte är torrt kommer som sagt göra jorden kall och syrefattig. Och gödsel är inte vad trädet behöver i detta läge, det skulle bara stressa det ännu mer. Vad trädet behöver nu är lugn och ro, samt lite bättre vårvärme men det senare är ju svårt att fixa.
 
  • Gilla
Abies koreana
  • Laddar…
Kalle B Kalle B skrev:
Det skulle inte jag göra. Så mycket vatten när det inte är torrt kommer som sagt göra jorden kall och syrefattig. Och gödsel är inte vad trädet behöver i detta läge, det skulle bara stressa det ännu mer. Vad trädet behöver nu är lugn och ro, samt lite bättre vårvärme men det senare är ju svårt att fixa.
Var iaf rådet jag fick på Zetas och det funkade kanon
 
1 markus1 skrev:
Var iaf rådet jag fick på Zetas och det funkade kanon
hade du också äppleträd som blommade utan blad?
 
Det hade blommat över när jag flyttade det, blev stressat, bruna blad osv. Inga träd brukar gilla att bli flyttade. Gödsel och vatten gör att de återhämtar sig snabbare, bildar nya rötter och tar upp näring.
 
Lite uppdatering, det har börjat komma några små blad på trädet. Hoppas att den återhämtar sig
 
  • Grenar på ett träd med några små blad och blomknoppar mot en klarblå himmel.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
123a
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.