galento galento skrev:
Hmm en sak som försäljaren av klipparna sa var att om ena klipparen krånglade
så skulle vi kunna lyfta över den andra klipparen och låta den gå på det området.
Men detta har vi inte testat i verkligheten men det låter ju bra i teorin iallafall ;)
De måste ha samma pinkod...
 
Renhorn Renhorn skrev:
Vet inte vad du ska göra med gräsmattan, men här kommer en aspekt som är värd att tänka på: [länk]
Tack, men jag har mängder med "otuktad" mark runt omkring min gräsmatta där insekter och andra arter trivs utmärkt.
 
  • Gilla
Renhorn
  • Laddar…
Så här ser det ut.
De svarta streckade områdena är rabatter/planteringar som gör det besvärligt för min åkgräsklippare.

Handritad trädgårdsplan med svartstreckade rabatter som komplicerar gräsklippningen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
fremax och 1 till
  • Laddar…
Ser fint och välordnat ut! Men några 10.000 kvm gräs kan det väl inte vara? Hela ytan inklusive hus och grusgångar ser ju ut att vara ungefär hälften av det.

Mät upp gräset lite noggrannare. Jag tror att du kan klara dig på en Husqvarna 450X.
 
  • Gilla
Qjanto och 1 till
  • Laddar…
krillek krillek skrev:
Tack, men jag har mängder med "otuktad" mark runt omkring min gräsmatta där insekter och andra arter trivs utmärkt.
Många bäckar små..
Men iaf, jag hade kört på en Automower 550 Epos, så slipper du slinga..
 
  • Gilla
krillek
  • Laddar…
Jag hade nog valt två klippare av lagom storlek (en för vardera sidan) istället för en som klarar hela ytan. Livet blir rätt mycket enklare då... :cool:
 
  • Gilla
fremax och 2 till
  • Laddar…
Är pinnen längst upp i bild något klipparen kan gå över eller är det upphöjt?
 
galento
A Alexn72 skrev:
De måste ha samma pinkod...
Det har våra.
 
galento galento skrev:
Det har våra.
Då ska det fungera
 
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Ser fint och välordnat ut! Men några 10.000 kvm gräs kan det väl inte vara? Hela ytan inklusive hus och grusgångar ser ju ut att vara ungefär hälften av det.

Mät upp gräset lite noggrannare. Jag tror att du kan klara dig på en Husqvarna 450X.
Ja, du har delvis rätt - skalan blev lite tokig inser jag nu. Ytan som är "kvar" sen jag valt bort vissa ytor är nog mellan 6 och 7 000 kvadrat så jag gissar att en 450X ändå blir på gränsen? En Huskvarna-representant ska i alla fall komma nästa vecka och kika på förutsättningarna.
 
A Alexn72 skrev:
Är pinnen längst upp i bild något klipparen kan gå över eller är det upphöjt?
Det är en upphöjd gång med gatsten och perennrabatter på sidorna, avgränsade med cortenstål mot gräset så den kan inte en robot forcera. Möjligen kan den ta sig förbi "rundeln" i änden, men det släntar av en del så den behöver i så fall klara lite lutning.
 
C
krillek krillek skrev:
Ytan som är "kvar" sen jag valt bort vissa ytor är nog mellan 6 och 7 000 kvadrat så jag gissar att en 450X ändå blir på gränsen?
Det kan nog funka. Vi kör vår på ca. 5 000 m², men då går den bara ca. 9 timmar per dygn i snitt.
Men det är klart, gödslar och vattnar man behövs det mer klipptid.
 
AXS
Du får gräva en tunnel under gången.
 
AXS AXS skrev:
Du får gräva en tunnel under gången.
Som sagt var, två klippare...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.