I mitt nyköpta lilla hus har jag tagit bort gamla plastmattor och under fanns ett skurgolv. Lycka! Kanske inte det vackraste. Lite lappat och lagat och lite nyare och äldre brädor om vartannat, men jag gillar det! Det ska linoljesåpas. Det enda som oroar mig är att det är en del glipor mellan brädorna de största ca 10 mm och då jag i vintras hörde möss I väggar och trossbottnen så undrar jag hur jag ska göra? Täta på något vis? Någon som kan ge mig tips!
 
A Annaiänga skrev:
I mitt nyköpta lilla hus har jag tagit bort gamla plastmattor och under fanns ett skurgolv. Lycka! Kanske inte det vackraste. Lite lappat och lagat och lite nyare och äldre brädor om vartannat, men jag gillar det! Det ska linoljesåpas. Det enda som oroar mig är att det är en del glipor mellan brädorna de största ca 10 mm och då jag i vintras hörde möss I väggar och trossbottnen så undrar jag hur jag ska göra? Täta på något vis? Någon som kan ge mig tips!
Nu har det gått ett litet tag, men blev lite nyfiken på hur du gjorde? :) Vi har stött på samma sak..
 
A alicemoland skrev:
Nu har det gått ett litet tag, men blev lite nyfiken på hur du gjorde? :) Vi har stött på samma sak..
A alicemoland skrev:
Nu har det gått ett litet tag, men blev lite nyfiken på hur du gjorde? :) Vi har stött på samma sak..
Hej,
Jag gjorde inget just då och höll på fram och tillbaka och funderade på lindrev och annat men sen fick det vara då det var så mycket annat. Men sen på hösten fick jag fullkomlig musinvasion. Kryllade överallt och de åt upp sängar, isolering, gräsklippare, slalompjäxor ja allt! Helt förfärligt! Om de kommit via golvspringorna låter jag vara osagt, men nu har jag köpt något slags fog, som varken är genuin eller miljövänlig men jag klarar inte en till vinter på det sättet. Tyvärr är väl risken att de äter upp detta också
Har ni några tips?
Allt gott!
 
Ända sättet att hindra råttor/möss, är att gå över hela husets glipor utifrån och in dvs grund, fasad, genomföringar osv.
Sätta metalnät/spika list mm, och sedan om några ändå kommer in fånga dessa med fälla tills det avtar.
Möss/råttor byter sällan bo när vintern väl kommit, så ta dom som finns med fälla så blir nog vintern betydligt trevligare :)
 
  • Gilla
Annaiänga
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.