Eftersom vi inte får bygglov alls på vår tomt på flera år så köpte vi en ny tomt i veckan.
Kravet där är takvinkel på max 22 grader, 2-plan, ej högre än 6 m, inga fristående garage och huset ska ha samma karaktär som de kringligande.
Så långt, inga problem.

Vi har kikat runt, men eftersom allt ligger på ruta ett så undrar jag om det finns företag med relativt kort leveranstid.
Vi skulle verkligen behöva få huset stomrest innan alla semestrar.

Är inne på två olika leverantörer i dag varav den ene skulle återkomma till veckan om leveranstider.
17-20 v företag går bort direkt.
Vi pratar inte bara pris på huset utan det ska komma relativt snart.

Som sagt, vi har två olika på G, men vill gärna veta om någon känner till fler idag med kortare leveranstid är 17 v.
 
Vad säger du? har det kört ihop sig helt nu???
Var har ni köpt den nya tomten? Hur stor? :surprised:
 
VillaVarm hade ungefär tio veckors leveranstid på huset efter vår beställning.
 
Hej,
När jag byggde med Lapplihus hade vi extremt kort leveranstid, mest beroende på att vår säljare ville ha ett hus så for som möjligt (visningshus). Jag tror det rörde sig om 8 veckor då. De kan vara värda att kolla upp, vi är mycket nöjda även om leverenstiden inte skall vara det avgörande vid ett husköp.
 
Spelar verkligen några veckor hit eller dit så stor roll när vi nu talar om en så stor investering?
Mina erfarenheter med husbygge genom åren är att ju mer brottom man har desto fler fel får man på slutprodukten.

Mitt råd är att ni flyttar er egen semester om ni nu vill vara lediga och göra finliret själva.
 
volvo skrev:
Spelar verkligen några veckor hit eller dit så stor roll när vi nu talar om en så stor investering?
Mina erfarenheter med husbygge genom åren är att ju mer brottom man har desto fler fel får man på slutprodukten.

Mitt råd är att ni flyttar er egen semester om ni nu vill vara lediga och göra finliret själva.
Det jag har i åtanke är alla semesterveckorna som kommer.
Gissar att även husföretagen vill vara lediga.
Alltså byggs inga hus då.

Ser gärna ett stomrest hus innan semestrarna, än ett i september.
En jäkla skillnad i tid om man vill vara inflyttad innan kylan kommer på allvar.
 
Har nu på morgonen pratat med hussäljaren och vi får garanterat huset stomrest innan semestrarna.
Ja, förutsatt att inte bygglovet krånglar.

Ska på husvisning på onsdag så man får se vad man får.
Så kan man ta alla detaljer på plats och reda ut eventuella frågetecken mm
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.