Installerade en Krokom port i helgen med en Liftmaster 60. Verkar funka som det skall och vara bra prylar. Men nu vill jag få den integrerad med Homeyn. Det verkar inte självklart. Liftmaster har någon dosa för att kunna köra en app men det ser inte att att hjälpa alls. Såg bak på panelen att det finns ett gäng in/utgångar men det framgår inte vad det är för något eller hur man kan använda dom.

Hittar en knapp, som antyder att en inkoppling men det är ju oklart om knappen innehåller något annat än en momentan brytare.
https://www.liftmaster.eu/Liftmaste...liftmaster-accessory-78ev-manual.pdf?ext=.pdf
Om den är momentan borde det väl egentligen inte vara några jätteproblem.

Har någon testat detta eller har andra tips?
 
Brukar vara en momentan slutning för att starta/stoppa porten, är ju enkelt att kolla.
Har du WiFi-täckning är Shelly 1 ett enkelt och billigt sätt att få till samma funktion som en tryckknapp och den har stöd i Homey.
 
Vill inte kortsluta något som inte är tänkt att kortslutas ;) Men absolut det är lätt att testa, bara att ta två tåtar och dutta dom mot varandra. Antingen brinner öppnaren upp eller så öppnas porten. Telefonen har wifi åtminstone, så det bör funka.
 
Testade att pulsa ingångarna på Liftmastern och det funkade bra. En puls så går den upp, nästa stoppar den och nästa igen stänger den. Så långt allt bra.

Så jag stack och köpte en Shelly men blir inte klok på inställningarna. Vill ju ha den momentan hur man än trycker. Men den verkar alltid vilja vara statisk. Så trycker jag en gång då är den på, tills jag trycker nästa gång.
 
Köp en Fibaro i stället. Den kan du programmera att ge en momentan signal varje gång den blir aktiverad.
 
  • Gilla
TreeView
  • Laddar…
Fick Shellyn att vara så gott som momentan via deras gränssnitt men via Homeyn så håller den "knappen" nedtryckt säkert 20s. Störigt....
 
G Gilgo skrev:
Fick Shellyn att vara så gott som momentan via deras gränssnitt men via Homeyn så håller den "knappen" nedtryckt säkert 20s
Min beter sig exakt likadant vare sig jag kör via app (egentligen webinterfacet på Shellyn) eller via Homey.
Jag har satt "Power on default mode" till Off. "Button type" skall inte spela någon roll men jag har satt den till Detached Switch, resten är nog default. Under "Timer -> Auto Off" har jag klickat i "When On - Turn Off After 1 seconds" vilket för mig alltså ger en puls på 1 sekund oavsett vilken metod jag väljer att aktivera den.
 
Nu funkar det faktiskt. Nästa steg är att få magnetkontakten i larmet att hjälpa mig verifiera att porten är stängd. Försöker få ihop ett flow i Homeyn men eftersom jag är värdelös på sådant så går det trögt ;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.