Hej!

Vi ska till Göteborg och semestra. Så jag skulle vilja ha tips från er som bor där om både nöje och inredningsbutiker som är skojiga då, inte Hemtex då :) (Inget ont om dem, men de finns här hemma)


Tack på förhand!
 
Jag bor inte i Gbg,men jag är där så ofta jag kan(har vänner o familj som bor där)

Dom affärer som jag gillar är bla. Liv&Form,Granit,Desigtorget,Lagerhouse,Room,Norrgavel,NK
sen finns det några i Arkaden som jag inte minns namnen på samt i 5:an huset som jag inte tänkt på vad dom heter :-[

Nöjen?tja beror på om det är barn också samt ålder i så fall..men annars så har ni Universeum,Liseberg,paddan m.m

Trevlig resa!
 
http://www.elfsborgsfastning.se/historik.htm
045.jpg

Varför inte en härlig båttur ut till hamninloppet och Älvsborgs nya fästning!?

Det finns ju annat med... är man trädgårds intresserad så kan både Botaniska och trädgårdsföreningen vara nått. Gillar man "fästningstuket" så kan Skansen Krona kankse va nått.
Hittade förövrigt denna väldigt braiga länk också http://info.aos.se/E/F/GBGSE/0000/00/53/4.html

Berätta gärna här vad Ni gjorde till slut. :D
 
Universeum brevid Liseberg om det regnar är kul för både vuxna och barn.

Marstrand kan man lugnt spendera en heldag vid. Bad, solning och en kanonmiljö. Har man inte bil så finns buss för att ta sig dit.

Ett annat tips är att ta en skärdgårdsbåt från Saltholmen (dit man tar dig med spårvagn) ut till öarna utanför (Styrsö m.fl.). Med picknick, fint väder och gott sällskap är det som balsam för själen att komma ut till skärgården.
 
Guzzi skrev:
Ang. nöje så kan jag tipsa om Ullevi på fredag kväll  ;)

[länk]
Jo det är ett mycket bra tips på nöje, vi ska nämligen dit ;D 8)

har väntat på den dagen sen januari när jag fick mina biljetter ;)
 
Hej hopp!

Vi ska oxå till Ullevi på fredag!
Längtar!

Hejs Stefan o Jenny
 
Ullevi var absolut magiskt, synd att det började regna bara. Regnet anlände ungefär samtidigt som extranumrena började.

Hejs Stefan å Jenny (och 58476 st till som säkert tyckte likadant...)
 
Ja det var det bästa jag sett någonsin, den spelningen kommer man aldrig att glömma. Det var en magisk känsla över hela spelningen och sen alla mobiler som tändes sent på kvällen efter att Bono bett alla att lysa med sina mobiler. Vilken känsla när typ 50 000 pers håller upp sina mobiler för att lysa. Det glittrade länge på Ullevi den kvällen, både i mobiler och ögon ::)


Resten av resan så besökte vi bl.a. Sjömagasinet där vi åt mycket god mat, åkte båt ut till Elfsborgs fästning och det shoppades i div. olika butiker. En oförglömlig resa ;)

Tack för alla tips från er.


Qudan
 
Så det blev fästningen... :D. När vi var där för flera år sedan tyckta vi det var en jätte härlig båtresa och upplevelse att vandra runt fästningen.
Mysigt också att se Gbg från sjöhållet också.
Säger en infödd...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.