Sliten etikett på en takfläkt från Luftkonditionering AB, modell H, 220V och 50W, tillverkad i Trosa, Sverige.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Gammal takfläkt med sprucket fläkthjul på ett hustak, nära öppning för ventilation.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Sprucket fläkthjul i vit plast med smuts, sannolikt från en äldre modell av takfläkt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Sprucket fäste på ett fläkthjul från en äldre takfläkt som används för ventilation i ett hus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Vårt hus byggdes 1978 och takfläkten har nu börjat väsnas/skrapa. Den driver ventilation och köksfläkt. Modell (se bild). Min man är höjdrädd så jag har fått pyssla med detta själv och har ingen kunskap i ämnet. Jag har varit lös med den och rengjort och det hjälpte inte. Det jag såg var att själva fästet på fläkthjulet spruckit (se bild). Motorn verkar i övrigt vara hel. Kan ni snälla tipsa mig om var jag kan köpa ett nytt fläkthjul? Såg någon gammal tråd från 2008 där det framgick att det gick att köpa sådan reservdel, men jag hittar inte varifrån.
Tacksam för hjälp.
 
Nedsmutsad diskmaskin med synliga rester och smuts runt spridararmen, vilket tyder på rengöringsproblem.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Adosan Adosan skrev:
[bild] [bild] [bild] [bild] Vårt hus byggdes 1978 och takfläkten har nu börjat väsnas/skrapa. Den driver ventilation och köksfläkt. Modell (se bild). Min man är höjdrädd så jag har fått pyssla med detta själv och har ingen kunskap i ämnet. Jag har varit lös med den och rengjort och det hjälpte inte. Det jag såg var att själva fästet på fläkthjulet spruckit (se bild). Motorn verkar i övrigt vara hel. Kan ni snälla tipsa mig om var jag kan köpa ett nytt fläkthjul? Såg någon gammal tråd från 2008 där det framgick att det gick att köpa sådan reservdel, men jag hittar inte varifrån.
Tacksam för hjälp.
Jag har samma problem, jag vet inte vad ska göra.
 
  • Smutsig vit plastfläkt liggande på ett verkstadsgolv med synliga verktyg och en svart platta.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Företaget finns inte längre, bir nog till att byta hela enheten på taket. ( allt ) det finns ersättningar. Du får mäta alla mått på plåtstosen som kommer ( fyrkanten ) upp som fläkten med fäste ligger på och söka på takfläktar och se vilka mått som det finns. Dom nya är lite effektivare och går att reglera farten med en motordimmer för rätt sug, kanske du har ett vred med olika farter så går det att använda
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.