Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 1 664 andra personer som har gjort quizet "Kan du kökets historia?"

Direkt feedback på frågorna var lite kul.

Nu fick man se en siffra på "bättre än". Skulle varit intressant att se hur många som gjort quizet totalt. (I detta fallet liktydigt med hur många som haft 10 rätt.)
 
  • Gilla
Nessie 04
  • Laddar…
Jag fick 9/10 rätt, vilket är bättre än 1 567 andra personer som har gjort quizet "Kan du kökets historia?"

Moderniteter som microvågsugnen trodde jag kom långt senare än 1940-talet. :)
 
  • Gilla
Karlia
  • Laddar…
Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 1 799 andra personer som har gjort quizet "Kan du kökets historia?"

Kändes lite osäkert när jag inte hade samma som majoriteten på en rad frågor. Kul att majoriteten har fel ibland...
 
Jag fick 9/10 rätt, vilket är bättre än 1 661 andra personer som har gjort quizet "Kan du kökets historia?"

Missade på institutets namn. Övriga var för lätta. Förstår inte hur folk kan missa med vissa svar. Mikrovågsugn uppfinnas på 80-talet? :D När vi hade mikro på 60-talet i form av metallkupa. I Sverige åtminstone så fick ugnen den formen vi är mer vana vid på 70-talet.

Visserligen var de första ugnarna för restauranger och var stora som kylskåp ungefär.

Mikro_Husqvarna-Cupol_1969.jpg
 
  • Gilla
JustDoIt
  • Laddar…
8/10 trots att jag kryssade fel på frågan om väderstreck för kök.
Min hjärna sade norr och pekfingret hävdade tydligen söder...
 
Jag minns när jag första gången kom i kontakt med mikron. Det var i Finland där man värmde pirogerna utan att tallriken blev varm vilket var omtumlande. Måste varit tidigt sjuttiotal.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.