Nu städar jag ut saker jag inte använder ur garaget. En del rätt bra saker och en del inte lika imponerande, men inget är något jag behöver ha kvar. Därför ska allt bort. Det ligger ingen djupare vetenskap bakom priserna, utan jag har dragit till lite hur som helst.

Kom med ett skambud om ni känner för det - det är helt ok. Allt ska som sagt bort, men ni behöver kanske inte dra till med en femtilapp för kapsågen den första dagen annonsen ligger ute. Ni får såklart, men jag hoppas någon bjuder lite mer.

Jag har testat alla sakerna och de funkar. Inget skickas, utan hämtas i Vallentuna.

Oanvänd Meec mutterdragare med förpackning och tillbehör på ett träbord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Mutterdragare Meec. Aldrig använd, då jag hellre låter någon vuxen byta mina däck.
100:-

Bosch sticksåg PST 18 LI bredvid sin originalkartong på ett träbord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Sticksåg Bosch PST 18 LI
Inte längre tiltbar, utan låst till 90 grader. Annars inga fel.
200:-

Oanvänd Bosch batteriladdare för 14,4–21,6 V LI-batterier på ett träarbetsbord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Batteriladdare Bosch 14,4– 21,6 V LI, oanvänd
100:-

Black & Decker varmluftspistol på träbord bredvid sin kartong, modell BD 1600.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Varmluftspistol Black & Decker, troligen urgammal med funkar
50:-

AEG kap- och geringssåg med arbetsbord i ett verkstadsutrymme, lätt sliten men funktionell.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

AEG-kap- och geringssåg PS 254 L med synliga användningsspår och monterat arbetsbord i ett garage.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

AEG-Powertools PS 254 L med Arbetsbord AEG PSU 1000
Anhållet har fått lite stryk, men är vinkelrätt och i allt annat är sågen som den ska. Inget för en finsnickare, men som altanbyggarmaskin och liknande är den kanon.
3000:-

Begagnad Skil cirkelsåg i svart väska med märkbara användningsspår, 550 watt, på arbetsbänk.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Cirkelsåg Skil
100:-

Använd sticksåg Skil 420 Watt i öppen verktygslåda på ett arbetsbord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Sticksåg Skil
100:-

Oanvänd Meec tak-/väggslip i originalförpackning på ett arbetsbord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Öppen kartong med diverse oanvända verktyg och byggmaterial, inklusive slangar och maskindelar, redo att hämtas.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Tak-/väggslip Meec, Använde till en vägg. Tung som attan, men slipar bra.
500:-

Använd Black & Decker Multislip i öppen svart plastväska med sladd och slipdynor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Black & Decker Multislip
200:-

Orange RevolutionAir portabel luftkompressor med tryckmätare och pistol på arbetsbänk.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

RevolutionAir Luftkompressor
Jag har för mig att den kostade 1500 spänn ny, men det har den aldrig varit värd.
Funkar som det är tänkt - högljudd och rätt klen.
200:-

En begagnad gul och svart DeWalt vinkelslip ligger på ett trägolv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Vinkelsplip, 125 mm DeWalt
200:-

Använd Ferm vinkelslip 115 mm på träbänk, använd men i fungerande skick.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Vinkelsplip 115 mm, Ferm
100:-
 
  • Haha
saiter
  • Laddar…
K
Wow vilka fynd. Synd att du inte bor i Skåne...
 
Multislipen försvann just.
 
Lime113 Lime113 skrev:
Ping AEG @stigen :p
Tack för erbjudandet men kör bara sladdlöst när jag sågar utanför ”Snickerboa”. :D

Sladdlös AEG geringssåg med justerbart sågblad och batterier på en vit bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Det lönar sig tydligen att skambuda. Nu rök både kapsågen och de två skil-sågarna en bra bit under vad som står här. Färre och färre saker som ska samla damm i förrådet. Skönt.

Kompressorn är fortfarande lika klen, så den kanske jag borde sänka priset på till ungefär åtta kronor, men resten av prylarna är helt ok.
 
  • Gilla
Henningelvis
  • Laddar…
Hep Hep skrev:
Det lönar sig tydligen att skambuda. Nu rök både kapsågen och de två skil-sågarna en bra bit under vad som står här. Färre och färre saker som ska samla damm i förrådet. Skönt.

Kompressorn är fortfarande lika klen, så den kanske jag borde sänka priset på till ungefär åtta kronor, men resten av prylarna är helt ok.
Jag är dig evigt tacksam för att du accepterade skambudet. Du kanske känner igen verktygen i något inlägg framöver.
 
Tak/väggslip Meec köper jag gärna. Bud=ditt begärda
 
G gww skrev:
Tak/väggslip Meec köper jag gärna. Bud=ditt begärda
Trevligt. Jag skickar PM.
 
  • Gilla
gww
  • Laddar…
Jaha, då var det nästan klart. Kvar är bara en rätt klen kompressor och en 115 mm vinkelslip. Om någon känner att de har nytta av någon av dem så är det bara att hämta i Vallentuna. Priset är nu nere i noll pengar.
 
Jag kan tänka mig att köpa kompressorn för en hundring om du kan tänka dig att hålla den till nästa helg (29-30/5)
 
Betalning är frivillig, men vill du swisha en hundring till Stadsmissionen på nummer 9003518 så blir de alltid glada. Kompressorn är din. Skicka ett mess när du vet vilken dag du kommer.
 
  • Gilla
hobbs
  • Laddar…
Hep Hep skrev:
Betalning är frivillig, men vill du swisha en hundring till Stadsmissionen på nummer 9003518 så blir de alltid glada. Kompressorn är din. Skicka ett mess när du vet vilken dag du kommer.
Toppen!! Jag hör av mig inför nästa helg.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.