5 534 läst · 23 svar
6k läst
23 svar
K-rauta eller Bauhaus?
H
Hallerudsbo
Verktygstokig
· Värmland
· 3 087 inlägg
Hallerudsbo
Verktygstokig
- Värmland
- 3 087 inlägg
Så kan det naturligtvis vara. Men rent generellt vill jag påstå att det är ganska solklart att företag som satsar på service också har en betydligt bättre service än tex. Bauhaus och K-Rauta som vi pratar om i denna tråd.S0MMER skrev:
Prisnivå och servicenivå hänger ihop ganska tydligt enligt mig. Vad det än gäller.
Folk skiter i att handla hos sin lokala lanthandlare för att det är för dyrt. Istället handlar man hos lågprislador. Sen gnäller man när lanthandlare tvingas stänga.
Trenden är otroligt tydlig vad det än gäller.
Snart är det bara Showrooms och nätbutiker som gäller.
JAG vet. Inga regler utan undantag.
Jag märker faktiskt att vissa livsmedelsbutiker börjar satsa på manuella delikatess diskar igen. Otroligt roligt i dessa ”näthandlartider”.
Ja, arrogans är ett utbrett fenomen i vissa pro-buttiker är inte något okänt fenomen. Gäller inte bara bygg. Det är väl rätt insnöat att tro bara nyanställda, unga och oerfarna är snorkiga, griniga, ohjälpsamma och nedlåtande. Sånt hänger mer ihop med personlighet än kunskap. Gäller inte bara byggvaruhandeln. Det är inte sällan nyanställda och unga oerfarna går till vägs ände för att hjälpa kunder. Problemet är väl när man packar en specialhandel med oerfarna och kunder som inte allt för sällan vet mer om tingens ordning behöver assistans. Kundens förväntningar på butikspersonalen uppfylls inte.S0MMER skrev:
Sen kan man ju fråga sig varför man åker till ett byggvaruhus för att handla 5-56. Det är åtminstone inte mitt första val av butik om jag behöver universalolja/rostlösare.
Om personalen inte visste var t.ex spik eller tryckimpregnerat virke fanns nånstans hade jag blivit mer förvånad än om de inte hittat en flaska smörjolja.
Om personalen inte visste var t.ex spik eller tryckimpregnerat virke fanns nånstans hade jag blivit mer förvånad än om de inte hittat en flaska smörjolja.
Det var vid tillfället närmsta butik. Dessvärre var det bara ett exempel i listan.Keiller skrev:Sen kan man ju fråga sig varför man åker till ett byggvaruhus för att handla 5-56. Det är åtminstone inte mitt första val av butik om jag behöver universalolja/rostlösare.
Om personalen inte visste var t.ex spik eller tryckimpregnerat virke fanns nånstans hade jag blivit mer förvånad än om de inte hittat en flaska smörjolja.
Mitt senaste besök bjöd på att de tre första personerna jag frågade inte visste vad en oljefylld radiator var för något, än mindre vart i butiken jag kunde hitta dessa, när jag visade en bild så sa en säljare att dom inte har just dessa, men när jag visade att bilden kommer från deras egen hemsida blev säljaren minst sagt konfunderad.
Dom har även tidigare kliat sig i huvudet när jag frågat efter spikbleck, husfix och en specifik AC. Stod att dom hade flera i lager, 3 säljare stod vid en disk och sa på rak arm att den var slut, kollade inte ens saldo, hittade sedan själv en hel pall upphissat på ett stallage som dom fick hissa ned till mig.
Bästa svaret
Gammal tråd men här norr om Stockholm Barkarby/Järfälla) upplever jag att Bauhaus är svindyrt, rörigt och det är svårt att få hjälp av personalen. Frågar man en fråga så får man ofta otydliga svar. På
K-rauta däremot så upplever jag att personalen är mer kunniga och hjälpsamma, dessutom är prisnivån bättre. Åker numer alltid till K-rauta.
K-rauta däremot så upplever jag att personalen är mer kunniga och hjälpsamma, dessutom är prisnivån bättre. Åker numer alltid till K-rauta.