Vem har bäst service överlag, K-Rauta eller Bauhaus

  • Antal röster
    57
  • Omröstningen stängd .
H
S0MMER S0MMER skrev:
I och med att dem inte har 2kg smör i hyllan på Ica skulle du nog också fnittra lite åt personalen om dom gick till charken och sa..

- har för mig att jag sett en hink med smör här nånstans.

:rofl:
coop här hemma har faktist stor pack på smör men inte Ica dock.
 
S0MMER S0MMER skrev:
Service och kunskap behöver inte gå hand i hand, har fått hemskt bemötande av kunniga säljare och underbart bemötande av helt nyanställda som inte kan någonting.
Så kan det naturligtvis vara. Men rent generellt vill jag påstå att det är ganska solklart att företag som satsar på service också har en betydligt bättre service än tex. Bauhaus och K-Rauta som vi pratar om i denna tråd.
Prisnivå och servicenivå hänger ihop ganska tydligt enligt mig. Vad det än gäller.

Folk skiter i att handla hos sin lokala lanthandlare för att det är för dyrt. Istället handlar man hos lågprislador. Sen gnäller man när lanthandlare tvingas stänga.
Trenden är otroligt tydlig vad det än gäller.
Snart är det bara Showrooms och nätbutiker som gäller.

JAG vet. Inga regler utan undantag.

Jag märker faktiskt att vissa livsmedelsbutiker börjar satsa på manuella delikatess diskar igen. Otroligt roligt i dessa ”näthandlartider”.
 
  • Gilla
S0MMER och 2 till
  • Laddar…
S0MMER S0MMER skrev:
Service och kunskap behöver inte gå hand i hand, har fått hemskt bemötande av kunniga säljare och underbart bemötande av helt nyanställda som inte kan någonting.
Ja, arrogans är ett utbrett fenomen i vissa pro-buttiker är inte något okänt fenomen. Gäller inte bara bygg. Det är väl rätt insnöat att tro bara nyanställda, unga och oerfarna är snorkiga, griniga, ohjälpsamma och nedlåtande. Sånt hänger mer ihop med personlighet än kunskap. Gäller inte bara byggvaruhandeln. Det är inte sällan nyanställda och unga oerfarna går till vägs ände för att hjälpa kunder. Problemet är väl när man packar en specialhandel med oerfarna och kunder som inte allt för sällan vet mer om tingens ordning behöver assistans. Kundens förväntningar på butikspersonalen uppfylls inte.
 
  • Gilla
S0MMER
  • Laddar…
H Hallerudsbo skrev:
coop här hemma har faktist stor pack på smör men inte Ica dock.
Antar att dom inte har det i fiskdisken? :rofl:

Men skämt å sido, har dom 2kg förpackningar!? :dizzy:
 
H
Ja det har dom.
Men de har en del i storpack där så därför jag vet om det.
Hade grillfest så köpte vi 10 liters hinkar med potatissallad.
Så det är väldigt smidigt
 
  • Gilla
S0MMER
  • Laddar…
Jag tror jag kan räkna på mina fingrar de gånger någon på Bauhaus har frågat ifall jag behöver hjälp med något.
 
Sen kan man ju fråga sig varför man åker till ett byggvaruhus för att handla 5-56. Det är åtminstone inte mitt första val av butik om jag behöver universalolja/rostlösare.

Om personalen inte visste var t.ex spik eller tryckimpregnerat virke fanns nånstans hade jag blivit mer förvånad än om de inte hittat en flaska smörjolja.
 
Keiller Keiller skrev:
Sen kan man ju fråga sig varför man åker till ett byggvaruhus för att handla 5-56. Det är åtminstone inte mitt första val av butik om jag behöver universalolja/rostlösare.

Om personalen inte visste var t.ex spik eller tryckimpregnerat virke fanns nånstans hade jag blivit mer förvånad än om de inte hittat en flaska smörjolja.
Det var vid tillfället närmsta butik. Dessvärre var det bara ett exempel i listan.

Mitt senaste besök bjöd på att de tre första personerna jag frågade inte visste vad en oljefylld radiator var för något, än mindre vart i butiken jag kunde hitta dessa, när jag visade en bild så sa en säljare att dom inte har just dessa, men när jag visade att bilden kommer från deras egen hemsida blev säljaren minst sagt konfunderad.

Dom har även tidigare kliat sig i huvudet när jag frågat efter spikbleck, husfix och en specifik AC. Stod att dom hade flera i lager, 3 säljare stod vid en disk och sa på rak arm att den var slut, kollade inte ens saldo, hittade sedan själv en hel pall upphissat på ett stallage som dom fick hissa ned till mig.
 

Bästa svaret

Gammal tråd men här norr om Stockholm Barkarby/Järfälla) upplever jag att Bauhaus är svindyrt, rörigt och det är svårt att få hjälp av personalen. Frågar man en fråga så får man ofta otydliga svar. På
K-rauta däremot så upplever jag att personalen är mer kunniga och hjälpsamma, dessutom är prisnivån bättre. Åker numer alltid till K-rauta.
 
  • Gilla
S0MMER
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.