Avfuktning: 33,6 liter per dag.

Bygger nytt hus på 141m2 och det skulle vara toppen att kunna sätta in denna i ungarnas del, för att ge svalkande nätter åt dem, när värmen väl kommer hit till Jämtland.
 
33,6 l per dag. Min gamla mamma skulle få den, att ha i sommarstugan. Hon hade jobbigt med värmen förra året☀️
 
Avfuktning: 33,6 liter/dag

Motivering: Vårt hus är ett kedjehus och det innebär att vi har en fantastisk uteplats i lä med eftermiddags/kvällssol. Det innebär också att det blir fantastiskt varmt inomhus när det är sol och över 18 grader ute. Så denna AC skulle komma väl till användning varma kvällar för att göra sovrummet svalt och skönt.
 
Fråga: Vilken kapacitet för avfuktning har Cortina Silent (liter/dag)?
33,6 liter/dag
På sommaren blir det som en bastu i våra sovrum, speciellt för vår ena son som har kvällssol och har svårt att somna pga värmen! Vi skulle verkligen uppskatta en sån här.
 
Svar: 33,6 liter.

Sommaren blir het, mycket arbete väntar i trädgården och utsidan på huset. Att då få kliva in i ett svalt rum för chilla med familjen vore riktig gott!
 
Svar : 33,6 liter / dag.

Hade varit trevligt att få sova en hel natt tillsammans med min fru. Då båda våra barn (5 och 7 år) har svårt för att sova då den delen av huset blir olidligt varm nu vi denna årstiden .
 
Svar: Avfuktning: 33,6 liter/dag

Motivering: Vårt vackra men gamla hus från 1925 gör sig inte speciellt bra på sommaren då hela ovanvåningen blir kokhet. Vi har flera gånger under våra fem år i huset haft över 30 grader när vi ska gå och lägga oss. Nu har vi dessutom två små tjejer på ett och två år som man tycker så synd om när det står helt stilla och är varmt. Öppnar vi fönsterna störs dem av ljudet och ljuset så vi är helt chanslösa på varma sommardagar. En portabel luftkonditionering hade varit rena drömmer för min lilla familj.
 
33.6 L/dag

Då det inte blir någon semester som tänkt funderar jag på att bona in mig i sommarstugan för lite semesterkänsla. Jag tror att denna skulle förbättra inneklimatet speciellt med avfuktaren så jag inte tar med lukten till jobbet!
 
Svar 33,6

Vi bor i ett hus med två våningar som befinner sig i olika säsonger. Bottenvåningen är sommar där kan vi njuta fullt ut av sommarens härliga värme. Och så har vi övervåningen som är vår vintervåning. Här kan man spendera hela långa vintern och titta ut över snön och kylan. Men råkar man befinna sig i vintern en varm solig sommardag så har det förvandlats till en vindstilla öken för man inte kan vistas länge utan att stupa i värmen. Det vore super roligt att få vinna en ac anläggningar så att vi kan njuta av fredagsmysets i soffan i vår vintervåning även på sommaren.
Tack
 
Svar: Avfuktning: 33,6 liter/dag

Skulle vilja vinna denna så jag skulle kunna montera in den hos min syster då hon får över 34 grader i sin lägenhet på sommaren.
Hyresvärden gör inget för att få ner tempen heller.

Hennes lilla son som snart fyller 1 skulle må så bra i en svalare lägenhet.
 
Avfuktningskapaciteten hos Wood's Cortina Silent är 33,6 liter/dag

Har redan nu 26 grader i lägenheten och under sommaren stiger den till över 32grader. Med en ventilation som står heeeeeeelt still är det som att basta. Vinner jag denna slipper grannarna se min nakna härliga svettiga kropp när jag sitter och bastar i lägenheten.
 
33,6 liter/dag

Med den kan jag förhoppningsvis slippa att sova ensam i källaren denna sommar.
 
Svar: 33,6 liter/dag

Cortina Silent är den perfekta produkten för mitt 70-tals hus med platt tak som genererar för mycket värme på sommaren, slippa bli svettig med denna vara, då är Cortina Silent rätt vara!
 
Svar = Avfuktning: 33,6 liter/dag

Behöver verkligen hjälp av denna till följd av Corona.
 
Kapaciteten är 33,6 liter/dag.

Vi skulle verkligen kunna behöva en AC. Just nu ligger jag och min höggravida sambo hemma sjuka i covid. Om två veckor kommer förhoppningvis vårat andra barn till världen. Värmen som varit var en fin påminnelse om hur mycket jobbigare allt är när det är väldigt varmt. För att kyla ner vår 4-årige helt förvildade son så att vi orkar med både honom, bebis och vardag hade en AC suttit perfekt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.