Hej,

Jag har problem med min ventilationsanläggning FLEXIT SL4R. Automatsäkringen i huset slogs av för några dagar sedan. Det går inte att återställa automatsäkringen när kontakten till ventilationsanläggningen är i. Har glömt byta filter, så det är gjort nu. Men det fungerar fortfarande ej. När jag sätter i kontakten slås säkringen av. Finns det någon säkring i"ventilationsutrustningen" som man ska byta eller nollställa. Bifogar även kort på kretskortet. Är det något som vet vad felet kan vara innan jag måste ringa efter en hantverkare.

Tack på förhand.
 
  • Ventilationsanläggning FLEXIT SL4R under snedtak med anslutna flexibla rör och elkontakt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Kretskort och kablage inuti en ventilationsanläggning, med synliga komponenter och anslutningar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Inuti en ventilationsanläggnings kretskort och ledningsnät med synliga etiketter och anslutningar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ventilationsanläggningens del, FLEXIT SL4R, med isolerade rör och synlig märkning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Nått mer som slocknar när säkringen gå eller bara flexit
 
H håbbe1961 skrev:
Nått mer som slocknar när säkringen gå eller bara flexit
Bara flexat:(
Hade en elektriker här i 5 timmar som felsökte. Han bekräftade att det är Flexit som strular :(
 
Ok, försökte få fram om jordfelsbrytaren löser ut men då slocknar hela huset normalt, eller enbart en automatsäkring
 
Enbart automatsäkring
 
Jag är inte helt övertygad att det är kortet som är trasigt. Så för att ev. bespara dig lite pengar så rekommenderar jag dig att först testa att koppla ur motorkontakterna och kontakterna för ev. värmare och se om säkringen fortfarande går.

Om säkringen fortfarande går då så är det ju uppenbart fel på kortet, men det kan mycket väl vara en värmare eller något annat som har kortslutning. (Visserligen borde ju JFB lösa då om du har en sådan på den gruppen)
 
  • Gilla
Zacke85
  • Laddar…
Z Zacke85 skrev:
Hej,

Jag har problem med min ventilationsanläggning FLEXIT SL4R. Automatsäkringen i huset slogs av för några dagar sedan. Det går inte att återställa automatsäkringen när kontakten till ventilationsanläggningen är i. Har glömt byta filter, så det är gjort nu. Men det fungerar fortfarande ej. När jag sätter i kontakten slås säkringen av. Finns det någon säkring i"ventilationsutrustningen" som man ska byta eller nollställa. Bifogar även kort på kretskortet. Är det något som vet vad felet kan vara innan jag måste ringa efter en hantverkare.

Tack på förhand.
Hej! Hur gick det med detta problem? Vi har samma problem nu :/ Med vänlig hälsning, Richard
 
Stäng av strömen.

Kontrollera all kablage lossa snygga till sätt fast igen. En i taget så du vet vart allt ska sitta.

Slå på strömmen.

Fortfarande fel?

Stäng av strömen.

Koppla ur en pryl i taget. (slå på strömmen mellan varje pryl.

Vvx
TF
FF
Battari

När säkringen inte går längre så vet du vad som är fel.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.