Har gipsat golvet i uterummet där det sen ska läggas klinker. Är det någon fara att rolla primer även om det dröjer ngn vecka innan man lägger klinkers? Har för mig jag läst att man inte ska vänta så länge men kan ha fel.
Hoppas jag.
Fråga två, kan man använda LIP 54 primer även om man sen inte använder just deras fix?
Eller kan det bli materialkrock?
 
T
Varför prima redan nu? Prima ska man göra dagen innan läggning eller samma dag och det är samma fabrikat som gäller på primer och fix!
 
  • Gilla
Schwen92
  • Laddar…
Tack för svar. Att prima några dagar innan var för att det är högst oklart vilken dag i veckan klinkret kommer och att plattsättaren då kan komma i samma veva. Men jag vill gärna ha det gjort innan.
Jag ska alltså inte ha tätskikt, inget våtrum så jag tycker kanske inte att primern måste vara samma fabrikat..?
 
G gluecifer skrev:
Har gipsat golvet i uterummet där det sen ska läggas klinker. Är det någon fara att rolla primer även om det dröjer ngn vecka innan man lägger klinkers? Har för mig jag läst att man inte ska vänta så länge men kan ha fel.
Hoppas jag.
Fråga två, kan man använda LIP 54 primer även om man sen inte använder just deras fix?
Eller kan det bli materialkrock?
Du kan vara lugn. Men springer du omkring på golvet eller det hinner samlas massa damm kan du dra på ett varv till dagen innan plattsättning.
 
  • Gilla
gluecifer
  • Laddar…
G gluecifer skrev:
Har gipsat golvet i uterummet där det sen ska läggas klinker. Är det någon fara att rolla primer även om det dröjer ngn vecka innan man lägger klinkers? Har för mig jag läst att man inte ska vänta så länge men kan ha fel.
Hoppas jag.
Fråga två, kan man använda LIP 54 primer även om man sen inte använder just deras fix?
Eller kan det bli materialkrock?
Men vänta nu! Har du golvgips på golvet i ett uterum? Är det inte uppvärmt året om tycker jag det låter som en sådär idé
 
  • Gilla
tank77
  • Laddar…
Krille-72 Krille-72 skrev:
Men vänta nu! Har du golvgips på golvet i ett uterum? Är det inte uppvärmt året om tycker jag det låter som en sådär idé
Jodå, det är ett rum för året runt, både vattenburen golvvärme och luft/luft vp :)
 
  • Gilla
Krille-72
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.