Jag är på jakt efter behörssats till en dörr med låshus motsvarande ASSA 4765 men är osäker på vad jag ska välja? Vad är det som passar detta låshus?

Vill att dörren uppnår säkerhetsklass 3 och att detaljerna har utförande i brunoxid. Har ni några förslag?
 
Du kan köpa behörsats Entré S(med en siffra efter) dom är avsedda för 8765, jag utgår ifran att 4765 är skrivfel annars är det ett annat fabrikat än ASSA men i övrigt lika.
Om du istället råkar köpa en Entré B(med en siffra efter) så får du en vredskylt över samt en flatborr i övrigt passar den.
Du kan även köpa det du behöver löst om du så önskar.
 
  • Gilla
Fotografen och 2 till
  • Laddar…
Det här dyker upp när jag googlar Assa4765.
Produktbild på ett grått låshus modell 4765 från en onlinebutik, priset anges till 399 kronor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Abc124 har synbarligen rätt. Standardgeometri. Svårigheten blir nog att hitta bruneloxerade beslag.

Mvh Findus
 
  • Gilla
JohanN03
  • Laddar…
Tackar så mycket(y)

Det står 4765 på låshuset men är osäker på vad det är för tillverkare. Billig dörr till en ekonomibyggnad.

Edit: ser identiskt ut med det låshuset i skärmdumpen ovan från Classes hemsida.
 
  • Låshus monterat på dörrkant med numret 4765 och en logotyp föreställande ett "M".
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Du kanske skulle sätta ett petskydd också.
Rostfritt stål brytskydd från Habo för att monteras på dörr, dolt säkerhetsdetalj för låskistor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Inte för att det hjälper mot brytförsök utan för att det inte omedelbart går att se att du har en låskista för kaffepengar med beslag till något bättre.

Jag skulle inte själv sätta ett bättre lås. När någon väl vill in så håller det inte i alla fall. Vill bara inte att en tjuv med lite låskunnande direkt skall se att fronten är en kuliss.

Mvh Findus
 
Väljer gärna ett billigare lås så länge försäkringsbolaget är nöjda och slantar upp om det blir inbrott, dvs klass 3, om jag har förstått allt rätt.
 
J JohanN03 skrev:
Tackar så mycket(y)

Det står 4765 på låshuset men är osäker på vad det är för tillverkare. Billig dörr till en ekonomibyggnad.

Edit: ser identiskt ut med det låshuset i skärmdumpen ovan från Classes hemsida.
Det är ett 4765 från tillverkare Metallkompaniet och det är certifierat KL3 enligt SSF 3522, utgåva 2.
J JohanN03 skrev:
Med andra ord bör detta paket passa?

[länk]

Inte helt lätt för lekman att förstå något så trivialt som lås och handtag:D
Ja det ska passa, kul med brunoxid som blivit mer ovanligt.
findus42 findus42 skrev:
Du kanske skulle sätta ett petskydd också.
[bild]
Inte för att det hjälper mot brytförsök utan för att det inte omedelbart går att se att du har en låskista för kaffepengar med beslag till något bättre.

Jag skulle inte själv sätta ett bättre lås. När någon väl vill in så håller det inte i alla fall. Vill bara inte att en tjuv med lite låskunnande direkt skall se att fronten är en kuliss.

Mvh Findus
Det är inget fel på det låshuset som är certifierat enligt gällande krav KL3.
T-järnet är sämre att montera dit ur inbrottssynpunkt och är snarare brythjälp än brytskydd, det är ett täckjärn som vanligtvis används för att dölja brytskador när dörren är stängd, den enda funktion den egentligen uppfyller är att det inte syns om låset är låst eller inte vilket annars lätt kan kontrolleras genom att trycka ner trycket.
J JohanN03 skrev:
Väljer gärna ett billigare lås så länge försäkringsbolaget är nöjda och slantar upp om det blir inbrott, dvs klass 3, om jag har förstått allt rätt.
Med länkad behörssats så uppfyller du klass 3.
Om du vill spara ytterligare pengar så finns det billigare behörssatser i andra ytbehandlingar.
https://www.bauhaus.se/dorrar-fonst.../kompletta-lassatser?product_list_order=price
Från 1895kr så får du assa D12 med kopieringsskydd

Om det är en entredörr som används mycket så rekommenderar jag att köpa en "Låssats ASSA Entré d12-K1" så blir det både hemma bekvämt (vred) och bortasäkert men då byts även låshuset ut.
 
Redigerat:
  • Gilla
JohanN03
  • Laddar…
Jag köper satsen som jag länkade till.

Byggahus-forums expertis har återigen gjort livet lite enklare(y)
 
Hej. Jag köpte en dörr på Blocket med samma lås. M 4765. Behöver nu trycke och lås men länkarna här är gamla så är det någon snäll typ som kan säga vilket som passar?
 
  • Gilla
Fotografen
  • Laddar…
1 123abc skrev:
Det jag skrev i inlägg #2 i tråden stämmer fortfarande och du kan köpa Entré S eller Entré B om priset är bättre för den satsen.
För Bauhaus länkar.
[länk]
[länk]
1 123abc skrev:
Det jag skrev i inlägg #2 i tråden stämmer fortfarande och du kan köpa Entré S eller Entré B om priset är bättre för den satsen.
För Bauhaus länkar.
[länk]
[länk]
hej supertack för svar
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.