Hej!
Det är hög tid att planera ovanvåningen och som det nu ser ut kommer vi att få ett ganska stort och luftigt men rätt så avlångt badrum, med plats för bubbel, dusch, wc och handfat
MEN nu har vi börjat fundera på hur det skulle vara att dela av badrummet, vilket skulle resultera i ett "vuxenbadrum" m bubbelbad, wc och handfat och ingång via vårt sovrum samt ett mer allmänt badrum med dusch, wc och handfat.
Hmm, å ena sidan lyxigt med ett superprivat badrum och å andra sidan tre toaletter och tre handfat att städa .... (vi har ett litet badrum på nedervåningen också). Det verkar som att prisskillnaden inte är särskilt stor.
Vi kan inte komma på några superbra skäl att välja det ena framför det andra.
Hur hade ni valt??
mvh fialotta, som åsnan mellan två hötappar.
 
Har ni barn som vill bada?
Vill ni ha dem springande genom ert sovrum?
Två små frågor att fundera på
 
fialottabus skrev:
Hmm, å ena sidan lyxigt med ett superprivat badrum
skulle satsa på lyx ;). Vi har en superprivat toa+handfat vid vår sovrum (och ingen plats för dusch/bad, huset byggt 1938) men bara den lilla toan är en lyx som jag ville inte vara utan. Små barn växer snabbt ur badkarsperioden som övergår i evigt duschande så ni får sin superprivat badrum för er själva någon gång i tiden :)
gaia
 
Hej!

Jag tycker att idén med två är bra, men det bästa skulle nog vara om man kan gå in till bägge från någon hall eller så. Finns det barn så misstänker jag också att de kommer att bli de flitigaste användarna av bubbelbadet. Så är det i alla fall hos dem jag känner som har barn och bubbel.

/pinebar
 
Det stämmer onekligen med mina erfarenheter av vänenr och bekanta samt deras badkar
 
De andra här hemma verkar ha bestämt sig för att ett badrum blir bäst. Själv har jag nog kommit på att två skulle varit bra, men jag verkar vara nerröstad ...
mvh fialotta
 
Jag tycker lyx. Precis som föregående talare är det bra när kidsen blir större.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.