T
Tjena.
Tog mig äntligen tid till att byta mitt spräckta skal på vår klippare, men gjorde såklart tabben att inte skriva upp eller fota kablarna. Så är det någon som har koll på vilken sladd som är plus och vilken som är minus?
 
Lite mer info skulle vara till hjälp. Bilder, märke/modell.
 
  • Ledsen
Stickan56
  • Laddar…
T
S0MMER S0MMER skrev:
Lite mer info skulle vara till hjälp. Bilder, märke/modell.
Husqvarna Automower 430x ;) tyckte faktiskt att det framgick rätt bra av både titel och text, men skriver gärna ut det om det underlättar för någon.

Och det gäller alltså sladden till laddblecken i kåpan.
 
  • Gilla
Stickan56
  • Laddar…
T en_dator skrev:
Husqvarna Automower 430x ;) tyckte faktiskt att det framgick rätt bra av både titel och text, men skriver gärna ut det om det underlättar för någon.

Och det gäller alltså sladden till laddblecken i kåpan.
Sorry, såg inte titeln :rofl:. Har du en bild :p. Du kan inte kolla kablarnas färg i laddstationen? Bör ju va samma på blecken där som i klipparn.
 
Redigerat:

Bästa svaret

Jag ska va ärlig, kan inte så mycket om just dessa, ledsen för det. :geek:

Men jag hade tråkigt och tänkte försöka hjälpa dig att googla reda på svaret. Hittade lite bilder, vet inte om det är till någon hjälp. :thinking:

Men i och med att den ”tjocka” sidan på blecken skall vara framåt enl sprängskiss så ser det ut som att blå skall till höger i färdriktningen.
 
  • Elektrisk komponent med kablar, sensor och svart plastfäste mot vit bakgrund.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Två svarta bromsbeläggsensorer med kopparplattor och en blå kabel på träbakgrund.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Sprängskiss av robotgräsklippare Automower 430X med numrerade delar och konstruktionsdetaljer.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Sprängskiss av två metallbleck med numret 5 indikerat, som ska monteras framåt i färdriktningen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
trycklös
  • Laddar…
T
S0MMER S0MMER skrev:
Jag ska va ärlig, kan inte så mycket om just dessa, ledsen för det. :geek:

Men jag hade tråkigt och tänkte försöka hjälpa dig att googla reda på svaret. Hittade lite bilder, vet inte om det är till någon hjälp. :thinking:

Men i och med att den ”tjocka” sidan på blecken skall vara framåt enl sprängskiss så ser det ut som att blå skall till höger i färdriktningen.
Najs! Din google-fu var helt klart bättre än min.
 
  • Gilla
S0MMER
  • Laddar…
T en_dator skrev:
Najs! Din google-fu var helt klart bättre än min.
:strong:.. för mycket fritid.
 
H
Gjorde samma jobb igår men jag tog ett foto innan jag tog isär.
Rengjorde maskinen så tänkte ett par bilder är bra.
 
  • Öppnad gräsklippare täckt med gräsavfall före rengöring, med synliga elektriska komponenter och kablar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
trycklös och 1 till
  • Laddar…
T
Renoverad och monterad bilkomponent med elektriska anslutningar på en verkstadsmiljö.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Rengjord inre del av en enhet med nya elektriska anslutningar och skalet på plats.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nyrenoverad svart robotgräsklippare på en gräsmatta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Sådär, rengjord och nya skalet på .

Stort tack för hjälpen.
 
  • Gilla
S0MMER
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.