ankan35 skrev:
Här har vi endast handdusch (Mora Inxx) och är mycket nöjda med den.

Hur är spridningsbilden på Inxx handdusch? Den ser lite smal ut.

Funderar på den eftersom det är en av de få jag hittat som är helt i metall. Vill inte gärna sätta in en duschstång med kromade plastfästen i ett helt nytt badrum. Försäljare påstår att kromad plast nuförtiden skall hålla sig, men har sett för många kromade plastdetaljer som flagar i mina dagar för att chansa, läger hellre lite (läs mycket) mer på en Inxx i helmetall.

Tompa
 
jon_h skrev:
Ja, det kanske är lite fisigt tryck på rören. För man skulle inte behövt kört med 15 mm rör till den duschen väl..?
Vet inte, har 15mm överallt mellan tappställe och fördelare så det blev likadant till duschen.
 
jon_h skrev:
Det blir som att stå i regn liksom, mysigt men det sköljer inte schampot ur håret. Så i slutändan använder man ändå bara handduschen.
Håller nog inte med där! Har takdusch och med mitt halvlånga hår har jag inga direkta problem att få ur shampot. Trots det dåliga vattentrycket på 6-7 l/min! Kan tänka mig att även designen på duschen avgör, smal-bred, stora-små "droppar". (vår är bred med stora "droppar")
 
Hej.. ursäkta om jag lånar tråden lite..

Vi har precis beställt en ny dusch.. Igloo ifrån HAFA..
k17324_2.jpg

Någon border väl ha nån liknande modell :)
Vi är oxå väldigt inne på en takdusch.. men undrar om nån stött på problemet att man inte kan fälla in duschdörrarna om man har en sådan..
Hafas hörndusch är ju rätt hög oxå (200cm)
Man vill ju kunna utnyttja svängdörrarnas kapasitet :)

Min fråga är hur högt ni har ert duschhuvud på er takdusch monterat.. och om era dörrar går under den
 
Ja dörrarna går in under, jag har för mig att duschen är monterad på 195cm eller liknande. (Standardhöjd enligt VVS-handboken iaf).
Nu är våra duschväggar bara 190cm, men det är väl inget problem att sätta duschen lite högre?
 
Ang spridningsbilden på Mora Inxx så ger den en rektangulär stråle, lite bredare en bit ifrån, och det är riktigt bra tryck i den.
 
Vi har Damixas G-Type tak och handdusch och jag har hår till midjan och använder nästan enbart takduschen, den ger ett otroligt bra tryck utan att vara för hårt. Vi har inga problem med såkallad kalldusch när man byter över. Precis samma temp!
 
  • ImageFrontSmall2.jpg
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.