Hej,

Jag har ett gammalt vattenlås som börjat läcka. Jag behöver ny packning då den gamla är helt stel och har tappat "formen". Men hur mycket jag än söker på internet så hittar jag ingen packning med rätt mått.

Jag har mätt upp befintlig packning till ca OD 42 och ID 35 mm. Kan någon tipsa om hur jag får tag i en sådan packning? Det är inte en o-ring, utan plantätning.

Tusen tack på förhand!

Peter
 
  • Gamla stela packningen med måtten OD 42 mm och ID 35 mm mot vit bakgrund.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gammalt vattenlås under handfat med läckage och synliga packningar, rör och anslutningar i ett badrumsskåp.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Åsa Lund
Den där grå delen borde du kunna hitta packning till, ser ny ut
 
Handyman 1 skrev:
Bör det inte passa med en 39-29 packning,en vanlig dimension?
[länk]
Tack för tipset. Jag tror att det blir svårt att få den att inte "trilla in" i röret. Röret är 42/37 mm och den gamla något deformerade packningen 42/35 mm. Så jag tror att originalet är större än den i länken.

/Peter
 
Åsa Lund Åsa Lund skrev:
Den där grå delen borde du kunna hitta packning till, ser ny ut
Det tycker man ju, men än har jag inte lyckats. Har sökt rätt mycket.

/Peter
 
MrJay
Är i behov av likadana gummipackningar till pop-up ventil i ett badkar. Hafa, Noro samt Westerbergs (jag misstänker det är en och samma bolag) säljer denna online. Artikelnr 80002743

Tyvärr tar de rejält betalt för frakt av något som ryms i ett kuvert.

Transparent gummipackning för pop-up ventil i badkar på vit yta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
MrJay MrJay skrev:
Är i behov av likadana gummipackningar till pop-up ventil i ett badkar. Hafa, Noro samt Westerbergs (jag misstänker det är en och samma bolag) säljer denna online. Artikelnr 80002743

Tyvärr tar de rejält betalt för frakt av något som ryms i ett kuvert.

[bild]
Efter en del sökande hittade jag till sist packningen med rätt dimension. Tror jag betalade 89 kr för 3 stycken inklusive frakt.

/Peter
 
MrJay
P Peters73 skrev:
Efter en del sökande hittade jag till sist packningen med rätt dimension. Tror jag betalade 89 kr för 3 stycken inklusive frakt.

/Peter
(y) Jag misstänker du inte kommer ihåg var du köpte dessa ifrån? Jag har kollat runt på alla möjliga ställen (Amazon, E-bay, Dahl, Ahlsell, ...) och hittar inget vettigt utöver det jag skrev ovan.
 
MrJay MrJay skrev:
(y) Jag misstänker du inte kommer ihåg var du köpte dessa ifrån? Jag har kollat runt på alla möjliga ställen (Amazon, E-bay, Dahl, Ahlsell, ...) och hittar inget vettigt utöver det jag skrev ovan.
Jag har sökt i min e-post men inte hittat det. .Jag vet att jag tejpat fast kvarvarande tätningar på rörledningen under vasken. Har vi tur står det på den påsen, men jag är inte i det huset förrän på tisdag kväll.
 
MrJay
OK, förhoppningsvis hittar du det så kan denna tråd få ett avslut :)
Jag fortsätter leta under tiden...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.