Relativt stora områden i gräsmattan har tagits över av det här ogräset, kollat igenom massor av bildserier med ogräs utan att hitta det och ett bra första steg att besegra sin fiende brukar ju vara att lära sig lite om den så nu hoppas jag på er hjälp.
En hand håller upp en klase av grönt ogräs för identifiering, mot bakgrund av en gräsmatta täckt av samma växt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ogräs täcker stora områden av gräsmatta, tät matta av små gröna växter.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
D Daniel 109 skrev:
Det ser ut att vara fetknopp. Jag gissar att det är en ganska torr sandig mark det handlar om.

[länk]
Här snackar vi snabb hjälp, lite så timmen jag kollat bilder känns bortkastad :rofl:
Det är torr och sandig mark, och dom kom förra året när jag klippte gräset för kort under torka.
Tror helt klart du har rätt, så nu återstår det bara att hitta bra motmedel.
 
De är jättelätta att rafsa bort och kommer konkurreras ut av gräset om du bara får det trivsamt för gräset igen.
 
H Harmagedon skrev:
De är jättelätta att rafsa bort och kommer konkurreras ut av gräset om du bara får det trivsamt för gräset igen.
Jo testade lite och man fick ju faktiskt med det mesta, får nog så lite mer gräs för det har blivit ordentligt utkonkurrerat och där är bara stora tomma jordfläckar kvar efteråt.

En del ska jag försöka gräva upp och flytta till stenmuren med för på rätt ställe tycker jag nog egentligen det ser ut att kunna bli rätt fint, tack för hjälpen alla (y)
 
  • Gilla
ToRy och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.