Jag har letat länge efter "kuber" av sten, man skall ha dem i drinkar (som en isbit) Är det någon här som vet vart man kan köpa dem? Internetaffär eller ngn affär i Göteborg? Tacksam för svar.
 
Sök på kylstenar eller whisky on the rocks så ska du se att du hittar dem, hittade bland annat dessa för 99 kr:

Kylstenar - Whisky on the rocks

Mvh /Emma.
 
Oh, det är precis dessa jag har letat efter! Va glad jag blir. Tack än en gång.
 
Funkar dåligt!
/CC
 
De borde finnas på Duka, Inspirera, Cervera eller liknande butiker om du vill ha en butik att gå till. Jag håller dock med chris47 att de fungerar lite dåligt. Nu har inte jag använt dem i whisky utan i Cola men de kyler inte ned riktigt/håller inte kylan.
 
Fick en pkt i julklapp av en leverantör men dom ligger i en påse i garaget...
...får nog ligga kvar i påsen ett tag till låter det som! ;)
 
Dessa stenar består av tälgsten.

En tälgsten som är lika stor som en isbit lagrar ungefär 25% så mycket energi som isbiten, så du behöver fyra gånger så många för att få samma effekt.

Dessutom är tälgstenen en porös sten, dvs den drar åt sig smakämnen. Slutsatsen är att du bara skall använda den i en sorts dryck.

/ Fredrik
 
Stora skillnaden mellan täljsten och is är att isen smälter, alltså går från fast form till vätskefas. Just i den omvandlingen går det åt en massa energi. Samma sak gäller när vatten går från vätske- till ångfas. Det är därför kroppen kyls när den blir blöt och fukten får avdunsta, till exempel när man svettas eller kommer ut ur duschen.
 
Köpte mina för 68 kr på Östersunds Turistbyrå.
Blev förvånad över priserna på internet då de jag hittade där var betydligt högre. Trodde att det mesta som fanns på Turistbyrån var dyrare eftersom det är där många turister går samt att många saker där är specialtillverkade (sjöodjur, älgsmycken osv).
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.