Hej !
Kanske någon här som kan komma med ett bra förslag.
Jag har köpt en Automower 405x och har en hund som gärna drar om han får chansen.
alternativ 1 är att ha hunden inne när man klipper och öppna grindar och då lägga kabel som alt 1.

Alt 2 är min tanke att jag kanske kan bygga en tunnel under altandäcket som den kan följa och sedan vidare över garageuppfarten. Men då måste jag veta måtten hur smal kan man göra en ränna under altanen för att inte störa ut guide och begränsningskabel. Samt samma avstånd förmodligen över garageuppfarten. Jag har nu lagt slang under gången på framsidan men tänker fortsätt på uppfarten om ni inte har bättre förslag.

Har försökt göra en enkel skiss hoppas det går att utläsa? tänk er att tomten är lite som ett Melitta kaffefilter:)
Min huvudfråga är måtten på avstånden mellan kablarna?
 
Måtten som HQ garanterar funktion för funktion är 30 cm mellan beg. och guidekabel.

Illustration av rekommenderat avstånd för guidekabel och begränsningskabel vid installation av robotgräsklippare.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Är det då typ I 35cm I 30cm I 30cm I 35cm I
Förklaring Vägg 35cm Begr 30cm Guide 30cm Begr 35cm Vägg.

Eller hur smalt kan man bygga en ränna den kan följa ?
 
Det går att ange vilken korridorbredd som klipparen ska använda. Minsta bredd betyder att den håller ett fast avstånd över guidekabeln, och varierar då inte avståndet.
Klipparen har även en automatisk passagehanteringsfunktion som gör att den begränsar sitt avstånd till guide vid trånga passager.
Ett område på ca 60 cm ska då funka.

Tänk på att klipparen kan komma in i detta området under klippfasen, ligger då beg.kabeln direkt vid vägg så kommer klipparen att köra mot väggarna.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.