Vi har planer på att byta klinker i hallen då det är alldeles för ojämnt lagt och vi vill ha annan färg. Min fråga är vad som är smartast att göra i detta läge? Golvet har golvvärme som regleras med hjälp av ett litet element som även finns i hallen runt hörnet på bilden.
Kan jag knacka bort de svarta plattorna och sen flytspackla och lägga ny klinker? Eller vad är den smartaste lösningen? Vill inte förstöra golvvärmen. Ojämnt lagd svart klinker vid övergång från trägolv till hall, verktyg och skor syns.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ojämnt lagt svart klinkergolv vid övergång till trägolv, behov av renovering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Snygga svackor :crysmile: knacka bort med stämjärn eller kakelborttagare, är slitigt,skitigt och svettigt, sen flexae du av ytan så det blir okej och sen primer och flytspackla (y)då bör golvvärmen hållas intakt
 
Schwen92 Schwen92 skrev:
Snygga svackor :crysmile: knacka bort med stämjärn eller kakelborttagare, är slitigt,skitigt och svettigt, sen flexae du av ytan så det blir okej och sen primer och flytspackla (y)då bör golvvärmen hållas intakt
så skitigt, svettigt och slitigt för en sådan liten yta på ca 2kvm?
 
Jag gjorde precis detta i vintras, knackade loss klinkern med koben sen slipade jag av topparna på fixet och primade innan en tunn flytspackling. Tog en knapp dag att fixa sen la jag ny klinkers dagen efter.
 
Stefan N Stefan N skrev:
Jag gjorde precis detta i vintras, knackade loss klinkern med koben sen slipade jag av topparna på fixet och primade innan en tunn flytspackling. Tog en knapp dag att fixa sen la jag ny klinkers dagen efter.
Tack! Då ska jag ta mig an detta projekt
 
Den lilla ytan skulle jag slipat ner fixet och hanspacklat svackorna med rätskiva för att slippa att det bygger mer än nödvändigt.
Men det är jag det :rofl:
 
T Tompafix skrev:
Den lilla ytan skulle jag slipat ner fixet och hanspacklat svackorna med rätskiva för att slippa att det bygger mer än nödvändigt.
Men det är jag det :rofl:
bra poäng! Jag vill inte att det bygger upp mera då det redan är en rejäl höjd från klinker till trägolvet. Blir att fundera på
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.