Nissens
K Krille_90_ skrev:
Tror inte du kan göra mer än att vara jävligt jobbig och fortsätta tjata tyvärr
Det går inte att stämma honom menar du?
Varför inte i så fall?
 
Nissens Nissens skrev:
Det går inte att stämma honom menar du?
Varför inte i så fall?
Klart att det går, men som flera vise män påpekat i fler trådar, det är skillnad på att ha rätt och att få rätt.... Enda vinnaren i en stämning brukar vara juristerna...
 
  • Gilla
Staffans2000
  • Laddar…
K
Nissens Nissens skrev:
Det går inte att stämma honom menar du?
Varför inte i så fall?
Jo klart det går Men tror inte ts vill ha en längre och ännu mer krävande procedur och i slutändan antagligen till ingen nytta
 
Staffans2000
Mugmaz Mugmaz skrev:
För snart en månad sen så ringde snickaren mig och sa att taket ska göras om.
Han har varit och tittat på det tillsammans med en takläggare.
Så len och snäll och allt som ska göras om.
Men inget händer, än.
Han väntar på att takläggaren ska ha tid för svetsning av pappen.
Men det borde väl finnas mer än en takläggare i Skåne?
För varje dag som går så förvärras problemen.
Öppna upp den igenspikade luftspalten hade varit lätt.
Förmildra lite iallafall.
Snart kommer jag att hänga ut firman på sociala medier.
Hur mycket ska jag orka?
Inte så kul med en pressening på mitt tak.
Min ytterdörr kan jag inte använda pga av handdukar och plastbyttor.
Är jag på jobbet så kan jag inte kontrollera läckagen.
Byta golvet vill jag inte göra då jag har ett stort akvarium ståendes där.
Då måste det tömmas för att förflyttas, nä tack.
Vad göra?
Det var ju tråkigt att det blev problem iallafall. Men kom inte och säg att du inte blev varnad.
Tips. Fråga "Takläggare" som du förlitade dig på, hur du nu skall göra.
Vill varken verka hård eller skadeglad. Men det är ofta oklokt att bara lyssna på den som säger det man vill höra.

Mitt tips, när läget är som det är. Dvs att hantverkarna troligtvis har att göra på annat håll och därför struntar i ditt tak, är att ligga på dom som en igel. Ring ring ring. Gång på gång. Ju mer, destå bättre.

Staffans
 
K
Staffans2000 Staffans2000 skrev:
Det var ju tråkigt att det blev problem iallafall. Men kom inte och säg att du inte blev varnad.
Tips. Fråga "Takläggare" som du förlitade dig på, hur du nu skall göra.
Vill varken verka hård eller skadeglad. Men det är ofta oklokt att bara lyssna på den som säger det man vill höra.

Mitt tips, när läget är som det är. Dvs att hantverkarna troligtvis har att göra på annat håll och därför struntar i ditt tak, är att ligga på dom som en igel. Ring ring ring. Gång på gång. Ju mer, destå bättre.

Staffans
Håller med man måste vara ett jobbig och envis och konstant återkommande om de ska prioritera dig. Tyvärr måste man vara ett problem för dem. Tråkigt men sant
 
  • Gilla
MultiMan och 1 till
  • Laddar…
Staffans2000 Staffans2000 skrev:
Det var ju tråkigt att det blev problem iallafall. Men kom inte och säg att du inte blev varnad.
Tips. Fråga "Takläggare" som du förlitade dig på, hur du nu skall göra.
Vill varken verka hård eller skadeglad. Men det är ofta oklokt att bara lyssna på den som säger det man vill höra.

Mitt tips, när läget är som det är. Dvs att hantverkarna troligtvis har att göra på annat håll och därför struntar i ditt tak, är att ligga på dom som en igel. Ring ring ring. Gång på gång. Ju mer, destå bättre.

Staffans
Det finns fifflare gott om.speciellt när det är svart på vitt.Referenser är allra viktigaste!
 
Såja, nu har jag fått upprättelse.
Taket görs vid nu med hjälp av en riktig takläggare.
 
  • Gilla
MPinje och 4 till
  • Laddar…
Staffans2000
Mugmaz Mugmaz skrev:
Såja, nu har jag fått upprättelse.
Taket görs vid nu med hjälp av en riktig takläggare.
Då får vi hoppas att det blir bra denna gång, för "riktiga" hantverkare har gjort riktigt dåliga jobb förr. Så släpp inte garden för det, utan kolla resultatet med kritiska ögon.


Staffans
 
Notera att det var INTE dom som la taket från början.
Vit skåpbil med texten "NeAx TAK & BYGG" parkerad på gräsmatta med synliga byggmaterial och en röd byggnad i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Violina
  • Laddar…
MultiMan
Bara det faktum att de ställer upp och rättar till någon annans felaktiga jobb talar till deras fördel, enligt min erfarenhet. Brukar innebära att de vet vad de sysslar med och inte duckar för problem.
 
  • Gilla
Mugmaz
  • Laddar…
Nyinstallerad takpapp på ett sluttande hustak med synliga takhuvar och skarvar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Rickard.
Efter allt som hänt i den här tråden vill jag inte ens skriva men jag tycker det är vansinne att använda mögelstoppers sådär på ett papptak. Jag tror det kommer komma in mer fukt än vad det kommer torka ut :(

Dom är inte gjorda för att monteras synligt utan ska sitta skyddade under plåt eller pannor.
 
  • Gilla
Staffans2000 och 3 till
  • Laddar…
Rickard. Rickard.ag skrev:
Efter allt som hänt i den här tråden vill jag inte ens skriva men jag tycker det är vansinne att använda mögelstoppers sådär på ett papptak. Jag tror det kommer komma in mer fukt än vad det kommer torka ut :(

Dom är inte gjorda för att monteras synligt utan ska sitta skyddade under plåt eller pannor.
Har heller aldrig sett dom "utomhus", det lär ju komma in vatten när det regnar och snöar på tvären..?
 
Rickard.
plåtrickard plåtrickard skrev:
Har heller aldrig sett dom "utomhus", det lär ju komma in vatten när det regnar och snöar på tvären..?
Det är så dumt att jag inte kan förstå att takläggarna gick med på att göra det. Finns inget papper, friskrivning eller kontrakt som skulle få mig att gå med på och göra så där professionellt.
 
  • Gilla
Loobo och 1 till
  • Laddar…
Är det så där taket ser ut nu? För en som inget vet, vad är mögelstoppers? Nån sorts ventiler?
 
  • Gilla
MultiMan
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.