Hej,

Jag bygger fritidshus själv och det är dags för kommunen att komma ut på arbetsplatsbesök snart.

Både tak och vägg är isolerat, plastat och har reglat upp för installationssikt. I taket är det glesat. Dessutom slang & dosor för el uppsatta.

Det är delvis öppet till nock. Min kompis vill ha tillbaka sin ställning snart, så nästa steg är takpanel på den biten.

Nu har jag fått höra (inte från kommunen) att jag absolut inte ska upp med några ytskikt innan arbetsplatsbesök.

Bygglovshandläggaren svarar inte på mejl eller telefon, så får inget svar. Verkar också kunna dröja innan de kan komma ut.

Verkar märkligt tycker jag. Det kan väl inte vara så illa att jag måste upphöra med att sätta panel för att kommunen ska komma. Gles och plast syns ju över loftet om det behöver kolla nåt?

Någon med erfarenhet som kan råda mig?
 
Det bör framgå från protokollet i ditt startbesked eller tekniskt samråd. Brukar generellt inte vara så noga. Har du ingen KA?
 
  • Gilla
En apelsin
  • Laddar…
LaszloToth LaszloToth skrev:
Det bör framgå från protokollet i ditt startbesked eller tekniskt samråd. Brukar generellt inte vara så noga. Har du ingen KA?
Såklart att jag har ka. Hon har dock haft fel om en del saker hittills och tror jag får ett svävande svar.

I startbesked står bara att ett arbetsplatsbesök ska ske. Inte specat. Blev mycket förvirrad när en annan stugägare sa att jag absolut inte skulle täcka..
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.