Sitter här och funderar på att ta en shoppingrunda till Gdansk i Polen. Jag har läst igenom ett otal trådar om shopping hos bl a Castorama, Praktiker mfl.

Är dock lite osäker på om det går att hitta kända märken som exempelvis Hans Grohe, Duravit, Laufen, Gebrit, Ideal Standard mfl.

Är även intresserad av badrumsinredning från Ballingslöv, Svedberg mfl. Jag är inte ute efter inredning i polsk stil, men är däremot ute efter att spara en hacka på denna resa.

Det vore heller inte fel att hitta snyggt/kvalitativt kakel och klinker i Polen. Av vad jag har förstått så är det mesta som säljs på Castorama, Praktiker & C:surprised: av ungefär samma standard som det som säljs på Bauhas i Sverige; vilket jag inte vill ha. (Jag vet att det finns en del undantag på Bauhaus).

Vore tacksam för alla hjälp jag kan få med var jag ska vända mig. Åker gärna till ovanstående butiker om ovanstående märken finns att köpa där.
 
Kan inte svara för Polen men väl för Litauen. Byggvaruhusen där har generellt långt bättre utbud på välkända märken än vad man kan hitta i Sverige. Grohe såg jag i alla byggvaruhus jag var i.
 
Tips :: Ideal standard = AmericanStandard.
Bytt namn för att kunna säljas i europa.

.Henrik
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.