Vi har ett hus från 71 och kranen på framsidan är nog från den tiden och frågan är hur lagar eller byter jag den för den läcker MYCKET vatten från nyckelhålet.
 
  • Gamla utomhuskranen på husvägg med läckage vid nyckelhålet och ansluten slang.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gammal utomhuskran med påmonterad Gardena-timer som visar tecken på läckage och slitage.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gammal utomhuskran med en vattenledningsslang kopplad till den, monterad på en tegelvägg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
S
Sitter O-ringar ini ,dom är nog slut , har du avstängning i huset för utkastet , lossa yttre muttern så kommer allt ut , går att reparera ,
 
Är det denna mutter du menar. Sitter som fan så ville bara kolla så jag inget förstor
 
  • En mutter fastspänd med en skiftnyckel nära en Gardena-timer mot en tegelvägg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Bubbelbruden Bubbelbruden skrev:
Är det denna mutter du menar. Sitter som fan så ville bara kolla så jag inget förstor
Ja, men det är risk för att den inte går att skruva isär länge utan går i bitar om man försöker. Så det är bra att en plan B dvs byta ut hela vattenutkastaren (kostar typ 300 spänn på byggvaruhus). Kolla hur det ser ut på insidan av huset och om det är lätt att lossa på hela utkastaren. Annars kostar en kranpackning till dessa en 20-lapp eller så.
Man behöver en stor skiftnyckel eller rörtång som mothåll för annars lossnar klämkopplingen på andra sidan väggen.
 
Okej tack.
Det verkar som om det går ett rör rakt in och sen en delare och en ansträngnings kran
 
S
Den del som du sätter nyckeln på är en axel med gänga på i ytterdelen och går in till ventilen inne
Allt kommer rakt ut , men tänk till, kan du inte stänga av inne så blir du blöt när du tar bort den
En plan B är aldrig fel
 
Har samma problem men får inte enkelt ut instatsen när jag lossat yttre delen.
Det är ett kryss som inte storlektmässigt kan dras ut. åtminstånde min känsla.
Behöver man skuva något eller ska det kunna dras rakt ut?
 
N
Samma problem här. Finns reservdelar? Går inte att dra ut ”palastkrysset” utifrån.
 
  • Trasig vattenkran fastsatt i en grå vägg, med en outhängst handtag som verkar svår att dra ut.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Hand håller en plastkorsmonterad del nära kameran med en grå vägg i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild på en hand som håller ett rostigt och skadat plastkryss från en byggdetalj.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild på ett fastnat plastkryss inuti ett rör med gängor som inte går att dra ut.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Bubbelbruden Bubbelbruden skrev:
Okej tack.
Det verkar som om det går ett rör rakt in och sen en delare och en ansträngnings kran
hur gick det lyckades du byta den?
 
M manoos skrev:
hur gick det lyckades du byta den?
Hej jag har liknande problem med Vattenutkastare.
Vad har du bytt??
Skickar bild på den den sista bilden är inne i huset.
Mvh Husse Vattenkran med Gardena-anslutning, korroderad, mot grå texturerad vägg, skugga, närbild, ingen vattenslang ansluten.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Vattenkran utomhus saknar del. Kopplad till snabbkopplingssystem. Bakgrund av lila texturerad yta, solljus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ett verktyg och en bult med mutter, ligger på betong bredvid rostiga järnspett och småstenar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Öppnad åtkomst till vattenledning, rund utskärning i vägg, isolering synlig, rörkoppling med mutter centrerad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.