På min kommuns hemsida står det att man inte får slänga jord på ÅVC eller ristippar. Jaha, vart f*n ska jag göra av jorden som är i komposten då? Tippa ner i sjön eller skogen då antar jag?
 
Varför lägga tid på kompost om du inte vill ha jorden. ?
 
  • Gilla
cpalm
  • Laddar…
K kungcoopa skrev:
På min kommuns hemsida står det att man inte får slänga jord på ÅVC eller ristippar. Jaha, vart f*n ska jag göra av jorden som är i komposten då? Tippa ner i sjön eller skogen då antar jag?
C Christoffer L skrev:
Varför lägga tid på kompost om du inte vill ha jorden. ?
Va? Jag ska ju ta bort den. Gammal kompost som förra ägaren fixat
 
Men... Varför lägger du inte jorden i trädgården?
 
  • Gilla
BirgitS och 1 till
  • Laddar…
Jiji Jiji skrev:
Men... Varför lägger du inte jorden i trädgården?
Egentligen ganska bra idé. Ganska liten trädgård bestående av en liten gräsmatta som inte behöver jord just nu. Har spridit ut en del från komposten men har några skottkärror volym kvar jag inte har någon användning för
 
K kungcoopa skrev:
Va? Jag ska ju ta bort den. Gammal kompost som förra ägaren fixat
Sprid ut den på gräsmattan då, blir bra näring efter vårens vertikalskärning
 
Är det bra kompostjord så prova att lägga ut en annons på blocket här på byggahus eller Facebook.

Finns alltid folk som vill ha fin kompostjord. Du får säkerligen en slant för den om du vill eller så skänker du det o slipper frakta bort det.
 
K kungcoopa skrev:
Egentligen ganska bra idé. Ganska liten trädgård bestående av en liten gräsmatta som inte behöver jord just nu. Har spridit ut en del från komposten men har några skottkärror volym kvar jag inte har någon användning för
Men när man "smetar" ut ett par skottkärror jord blir det inte många cm högt. Oavsett hur liten trädgård man har. Och gräsmattan blir alltid glad över kompost.
 
  • Gilla
Dan_Johansson
  • Laddar…
Staffans2000
Här du verkligen inga rabatter eller krukväxter?
Om inte. Fråga en granne, så bir du av med jorden i ett nafs.

Staffans
 
  • Gilla
Tant62
  • Laddar…
Nu vet jag inte var du bor, men du får gärna lämna det på min tomt. Har du sedan för mycket av något annat, som pengar eller nått, så kan du också gärna höra av dig.
 
  • Gilla
  • Haha
Jag12345 och 3 till
  • Laddar…
Staffans2000
Och all Whiskey som gamle ägaren lämnade efter sig, är inte heller den lätt att deponera på kommunens återvinningsstation. Då den saknar en kontainer märkt "Singel malt", så den kan du köra hem till mig för säker destruktion

Staffans
 
Redigerat:
  • Haha
Lilllen
  • Laddar…
Staffans2000 Staffans2000 skrev:
Och all Whiskey som gamle ägaren lämnade efter sig, är inte heller den lätt att deponera på kommunens återvinningsstation. Då den saknar en kontainer märkt "Singel malt", så den kan du köra hem till mig för säker destruktion

Staffans
Var o kikade och tyvärr hade ÅVCn en container för singel malt så den hamnade där
 
  • Haha
Staffans2000 och 2 till
  • Laddar…
Märkligt. Vad är det för återvinningscentral som inte tar emot jord?
Brukar väl finnas en kompostavdelning.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.