Min trall har blivit rejält konkav - samlar vatten och oskön att gå på.
Är det möjligt att slipa ner så den blir jämn och fin?
Någon som har erfarenhet av liknande?

Att ta upp och vända på plankorna är tyvärr inte ett alternativ.
Dels för att de är skruvade med dold skruv som är lite svåra att hitta samt att av någon anledning var bara ena sidan finhyvlad så då skulle jag behöva slipa oavsett.
 
Marksten is da shit, våga vägra svennebananaltan!
 
Spontant utan att ha sett någon bild skulle jag säga att slipa det plant är svårt att få till. Bättre blir det säkert och det kanske räcker.
Isf får du nog köra med en golvslip skulle jag säga men inte säkert att trallvirket är av aå bra kvalité så det blir bra av att slipas. Testa på en liten yta om du har en slipmaskin innan du hyr en golvslip
 
holmberg87 holmberg87 skrev:
Spontant utan att ha sett någon bild skulle jag säga att slipa det plant är svårt att få till. Bättre blir det säkert och det kanske räcker.
Isf får du nog köra med en golvslip skulle jag säga men inte säkert att trallvirket är av aå bra kvalité så det blir bra av att slipas. Testa på en liten yta om du har en slipmaskin innan du hyr en golvslip
Jo.."rejält konkav" är det nog mest i mina ögon eftersom jag lagt den själv XD.
 
Jag hyrde en Edge golvslip, skulle gå bra sa dom. 2800 för en dag med slippapper och allt och det blev bättre men inte helt plant. Tidigare har jag kör elhyvel och slipat med excenterslip, det blir perfekt men är mycket jobb.
 
  • Gilla
holmberg87
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.