Har någon anlitat någon av dessa företag? Aj har väldigt mycket bra recensioner, men drar av pengar på fakturan om man lämnar ett omdöme, vilket känns antingen jäkligt smart eller jäkligt fishy...
Mauris finns med på brabyggare och hittar ingen svartlistning. Aj finns inte längre där, vad nu det innebär.

Vi väljer mellan att byta tak på vanligt "svenskt" vis med råspånt, papp mm alt göra som de tydligen gör i Finland mer - spänna upp en duk (Divoroll) ovanpå befintlig plyfa. Hoppas på att nån kan ge inspo på nåt av företagen.
 
Vi funderar då de gjort ett superfint plåttak hos en granne här i Nacka och grannen var jätte nöjd. Dom hade varit snabba och städat. Vi ska kontakta dem på måndag och be om en offert för att byta gammalt tegel till just plåt. Får se vad de svarar.
 
Barbavild Barbavild skrev:
men drar av pengar på fakturan om man lämnar ett omdöme
Även om man lämnar negativt? Isåfall ok, annars hade jag inte anlitat dom.
 
Barbavild Barbavild skrev:
Har någon anlitat någon av dessa företag? Aj har väldigt mycket bra recensioner, men drar av pengar på fakturan om man lämnar ett omdöme, vilket känns antingen jäkligt smart eller jäkligt fishy...
Mauris finns med på brabyggare och hittar ingen svartlistning. Aj finns inte längre där, vad nu det innebär.

Vi väljer mellan att byta tak på vanligt "svenskt" vis med råspånt, papp mm alt göra som de tydligen gör i Finland mer - spänna upp en duk (Divoroll) ovanpå befintlig plyfa. Hoppas på att nån kan ge inspo på nåt av företagen.
Barbavild Barbavild skrev:
Har någon anlitat någon av dessa företag? Aj har väldigt mycket bra recensioner, men drar av pengar på fakturan om man lämnar ett omdöme, vilket känns antingen jäkligt smart eller jäkligt fishy...
Mauris finns med på brabyggare och hittar ingen svartlistning. Aj finns inte längre där, vad nu det innebär.

Vi väljer mellan att byta tak på vanligt "svenskt" vis med råspånt, papp mm alt göra som de tydligen gör i Finland mer - spänna upp en duk (Divoroll) ovanpå befintlig plyfa. Hoppas på att nån kan ge inspo på nåt av företagen.
Hmm hittade det här inlägget efter att precis varit på väg att sluta ett avtal med Aj Tak. De lägger om massa grannars tak i vårt område och de jag har talat med verkar vara nöjda med företaget. Orolig som man är så var jag tvungen att lyfta det här inlägget med Aj tak och fick till svar:

”Byggindustrin är en industri där konkurrensen är väldigt hård. De finns ett flertal större etablerade företag som systematiskt blir ”anonymt” förtalade genom olika ”troll” konton via nätet. Detta fenomen känner de flesta större etablerade företagen till som vi på A&J tak och plåt. Därav uppmanar vi våra kunder att ha dialog med bekräftade kunder om: bemötande, utförande och nöjdhet”

vart iallafall fall själv lugnare utav svaret och tog därför kontakt med tidigare kunder som inte delade bilden utav ”falska” referenser. Får lita på faktiska kundernas erfarenhet och magkänslan i detta fall. Därav blir det nog en påskrift i mitt fall!
 
Är i samma läge att planera mitt takrenoveringsprojekt och har haft ett första uppstartskontakt om offertförfrågan via mail, telefon och sms med representant från AJ Tak och Plåt. Men har inte ännu lyckas få till ett på platsmöte med dem. Verkar vara väldigt upptagna?

Har ni mer information om deras arbetssätt, leveranser, kvalitet och priser etc.

Tack på förhand
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.