Har rivit en ca 6 kvm friggebod/kolonistuga på isolerad grund. Bortre plastade delen. Ska nu bygga ny 10 kvm (2,5x4m) oisolerad friggebod på samma plats. Friggeboden står i direkt anslutning till en altan med trätrall i gott skick. Jag tänker ställa den nya friggeboden på den gamla grunden plus på trallgolvet. Hur bör jag fixa detta? Vilka material och olika lager skulle ni lägga för att skapa en bra grund? Trädäck med trädgårdsverktyg, ett plastat område där ett gammalt skjul rivits, redo för bygge av ny friggebod.
 
  • Handritad skiss av plan för ny friggebod som visar tidigare och ny grund samt mått.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
S Sunflower66 skrev:
Har rivit en ca 6 kvm friggebod/kolonistuga på isolerad grund. Bortre plastade delen. Ska nu bygga ny 10 kvm (2,5x4m) oisolerad friggebod på samma plats. Friggeboden står i direkt anslutning till en altan med trätrall i gott skick. Jag tänker ställa den nya friggeboden på den gamla grunden plus på trallgolvet. Hur bör jag fixa detta? Vilka material och olika lager skulle ni lägga för att skapa en bra grund?[bild]
Handritad skiss av isoleringsalternativ med golvspånskiva och träreglar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Skulle jag kunna göra så här?
S Sunflower66 skrev:
Har rivit en ca 6 kvm friggebod/kolonistuga på isolerad grund. Bortre plastade delen. Ska nu bygga ny 10 kvm (2,5x4m) oisolerad friggebod på samma plats. Friggeboden står i direkt anslutning till en altan med trätrall i gott skick. Jag tänker ställa den nya friggeboden på den gamla grunden plus på trallgolvet. Hur bör jag fixa detta? Vilka material och olika lager skulle ni lägga för att skapa en bra grund?[bild]
Skulle jag kunna göra så här?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.