Gott folk!
Mit termostat till kylskåpet har gjort sitt. Jag har konstaterat att det verkligen är termostaten...
Finns det någon som kan peka på någon länk där jag kan hitta en ersättare?


img_0299-jpg.512303 Närbild på en termostat till kylskåp med etikett som visar tekniska specifikationer och modellnummer.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
R Ring skrev:
Gott folk!
Mit termostat till kylskåpet har gjort sitt. Jag har konstaterat att det verkligen är termostaten...
Finns det någon som kan peka på någon länk där jag kan hitta en ersättare?


[bild] [bild]
Kolla www.nettoparts.se
Där har jag handlat en del reservdelar. Du kan söka på modellnumret på ditt kylskåp
 
Märkskylten med modellbeteckning är dessvärre oläsbar....... Texten ser ut att ha haft problem med fukt.....
 
R Ring skrev:
Märkskylten med modellbeteckning är dessvärre oläsbar....... Texten ser ut att ha haft problem med fukt.....
Ok. Du kan kontakta dem och skicka över bilden, så kanske de kan hitta rätt. De brukar vara väldigt hjälpsamma.
De har även en chattfunktion till kundservice på deras hemsida
 
A
R Ring skrev:
Gott folk!
Mit termostat till kylskåpet har gjort sitt. Jag har konstaterat att det verkligen är termostaten...
Finns det någon som kan peka på någon länk där jag kan hitta en ersättare?


[bild] [bild]
Den gamla termostaten har med all säkerhet gjort sitt! Kaplingen komm på90-tslet för att alla var rädda för det nya brandfarliga köldmedlet R600A. Rädslan försvann snabbt och Kaplingen försvann
 
A
Beroende på storleken på kylen och därmed längden på kapilärröret finns det olika alternativ
Om termostaten kapilärrör sitter på köldplattan så sätt dit en service 3a
 

Bästa svaret

A
denna är den korrekta ersättaren enligt electrolux
208 56 49-01/6
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.