Vi håller på att planera badrum och vill visualisera innan vi bestämmer oss om vi får plats med badkar eller inte.

Har provat diverse onlineprogram jag hittat amen alla verkar typ vara samma program (det som Svedbergs använder). Och blir mer som en skiss.
Har även provat roomscetcher på mobilen, men där kan man inte se hela rummet. Min gamla dator är kass och slö och jobbdatorn kan jag inte installera något på.

Vad har ni för tips på appar eller program (helst online).
 
Paint.
Använder jag :)
 
Sketchup.
 
  • Gilla
Anniwa
  • Laddar…
Staffans2000
Rutat papper, linjal och penna.
Funkar även utan Internet.

Staffans
 
  • Gilla
TheGame
  • Laddar…
BirgitS
A Anniwa skrev:
Har provat diverse onlineprogram jag hittat amen alla verkar typ vara samma program (det som Svedbergs använder). Och blir mer som en skiss.
Spark-vision tänker du väl på. Men nog är jag rätt säker på att jag har sett resultat av det programmet som inte har sett ut som det jag menar med skiss i alla fall.

Men Ikea har sitt eget planeringsverktyg dock så är det ju inte lika mycket funktioner i det som i Spark-visions.
https://www.ikea.com/se/sv/planner/bathroom-planner/
 
Staffans2000 Staffans2000 skrev:
Rutat papper, linjal och penna.
Funkar även utan Internet.

Staffans
Jo fast då blir det inte särskilt visualiserat... planlösningar på rutat papper har vi så många nu så vi kan drunkna i dem....
 
Staffans2000
Nej.
Men det fungerar riktigt bra om man klipper ut tvättställ wc och annat man vill knö in i samma skala. Så kan de flyttas runt i "rummet" hur mycket som helst för att bla. mäta upp avstånd.
Men visst. 3D:bilder blir naturligtvis snyggare, men inte automatiskt så mycket bättre.

Staffan
 
Sweet Home 3D är lättanvänt.
 
Jag har haft nytta av magicplan.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.