Nån som har bild eller vet var det finns att köpa?

För och nackdelar?
 
Eh..? Är inte alla duschstänger runda? Eller hur menar du?
 
Jag har sett att Lidköpings handelshus har, men de har svindyra grejer...
 
Ah. Nu fattar jag.
 
hannna skrev:
För och nackdelar?
Jag antar att du menar en rund ring som löper runt hela duschen. Så att man i princip kan ha duschen mitt i rummet?

Det vanliga problemet med duschdraperier är ju att de har en förmåga vilja dra sig mot dig som duschar och klibba fast. Jag kan tänka mig hur obehagligt det skulle vara om draperiet lindade sig som en kokong runt mig. Vakuumförpackad?
 
it-snubben skrev:
Jag antar att du menar en rund ring som löper runt hela duschen. Så att man i princip kan ha duschen mitt i rummet?

Det vanliga problemet med duschdraperier är ju att de har en förmåga vilja dra sig mot dig som duschar och klibba fast. Jag kan tänka mig hur obehagligt det skulle vara om draperiet lindade sig som en kokong runt mig. Vakuumförpackad?
Jag tror/hoppas att det ska vara nog stort att duscha 2, men kanske inte...

Har fått ett pris på 400 för en plastring och 3500 för en i metall men dom hade bara en liten bild i en katalog och det känns inge vidare att köpa den så.
 
Såg på Lidköpings handelshus att dom hade runda ringar upp till ca 90 cm i diameter. Känns lite smått för 2 pers. Speciellt som det är draperi runt om, det vill man ju inte råka komma åt med kroppen.

(Den minsta på 61 cm borde t.o.m vara för trång även för EN person).

De hade ju ovala också. Men priset...huha.

Kanske låta någon duktig bocka till kromade rör istället?
 
Jag håller på med min runda, inte klart än.. Kvarstår att svetsa fast 2 raka rör på ovansidan på ringen, och därefter kroma. Rören ska gå upp genom taket och fästas fast där, så slipper man borra o skruva fast duschstången i det dyra granitkaklet... Blir ju en svävande ring.. Ska bli kul att se hur det slutar..
 
A
it-snubben skrev:
Jag antar att du menar en rund ring som löper runt hela duschen. Så att man i princip kan ha duschen mitt i rummet?

Det vanliga problemet med duschdraperier är ju att de har en förmåga vilja dra sig mot dig som duschar och klibba fast. Jag kan tänka mig hur obehagligt det skulle vara om draperiet lindade sig som en kokong runt mig. Vakuumförpackad?
Det beror ju på duschdraperiet inte har ett tyngdband nedtill, som finns i dom flesta draperier över 200:-
 
K
Anna_Robban skrev:
Det beror ju på duschdraperiet inte har ett tyngdband nedtill, som finns i dom flesta draperier över 200:-
Det är ju bara att köpa ett billigt och fålla in nåt tungt :)
 
A
kan man också göra!
 
Vi har en sådan duschstång. Och ett billigt IKEA draperi och det är inga problem med kokong bildning. Dock var själva duschstången så dyr att jag nästan svimmade men snygg är den ju!
 
co skrev:
Vi har en sådan duschstång. Och ett billigt IKEA draperi och det är inga problem med kokong bildning. Dock var själva duschstången så dyr att jag nästan svimmade men snygg är den ju!
Nån bild kanske :)
 
A
finns på deras hemsida
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.