S DanielF skrev:
Ja, men det går nog ändå att slå in med slägghammare.
Måste väl även gå att dra ut med en redig kofot.
 
B Blander skrev:
Tack för alla tips. Det är en fasadplugg som ska skruvas, inte spikas. Sitter som berget, har provat med kraftig skruvdragare samt med tång. Låter den nog sitta.
Säger inte så mycket med kraftig skruvdragare.
Har du en vanlig skruvdragare så förstår jag att man inte kan få den att röra sig.
Men återigen, med en riktig impact driver så kommer den lossna.
 
R Robbinb85 skrev:
Säger inte så mycket med kraftig skruvdragare.
Har du en vanlig skruvdragare så förstår jag att man inte kan få den att röra sig.
Men återigen, med en riktig impact driver så kommer den lossna.
Ja, så kan det vara. Får försöka låna en sådan.
 
B Blander skrev:
Ja, så kan det vara. Får försöka låna en sådan.
Hej,

jag skrev förut men testar igen. Om nu skruven sitter som berget. Varför ska du ta bort den? Är det något jag missar? Sitter inte bärlinan där den ska?
 
  • Gilla
Dublin
  • Laddar…
  • Gilla
Henkan Sundberg
  • Laddar…
S
Jag förstår inte problemet, ni gaggar om att dra ut den eller låta den vara. Slå in den med en slägghammare så sitter den som den ska.
 
S DanielF skrev:
Jag förstår inte problemet, ni gaggar om att dra ut den eller låta den vara. Slå in den med en slägghammare så sitter den som den ska.
Den tappar sin bärighet om du slår in den så oavsett om du slår in den, låter den vara eller sågar av den så måste det dit en ny infästning.
 
S
Nicro Nicro skrev:
Den tappar sin bärighet om du slår in den så oavsett om du slår in den, låter den vara eller sågar av den så måste det dit en ny infästning.
Som den är nu ger den inget, slår man in den så har den åtminstone en funktion. Självklart får man sätta en till.
 
Henkan Sundberg Henkan Sundberg skrev:
Hej,

jag skrev förut men testar igen. Om nu skruven sitter som berget. Varför ska du ta bort den? Är det något jag missar? Sitter inte bärlinan där den ska?
Det är lite ont om ställen att borra på i grunden just där eftersom det sitter betongglas strax intill. Därför hade jag gärna utnyttjat det där hålet för en riktig infästning. Men det löser sig.
 
  • Gilla
Henkan Sundberg
  • Laddar…
R Robbinb85 skrev:
Säger inte så mycket med kraftig skruvdragare.
Har du en vanlig skruvdragare så förstår jag att man inte kan få den att röra sig.
Men återigen, med en riktig impact driver så kommer den lossna.
Testade med en Impact Driver/Slagskruvdragare. Skruven är ute! :D
 
B Blander skrev:
Testade med en Impact Driver/Slagskruvdragare. Skruven är ute! :D
Som jag misstänkte.

Förra sommaren när jag byggde altan så testade jag att dra in en 10x140 i grunden med vanlig dragare, inte ens när jag nästan hängde på dragaren så kunde jag dra in den, jag flög med runt.

Men med min DCF887 så drog jag in den med en hand, och fortsatte jag för långt så drog den in brickan genom hela balken.

Om man bara fick köpa 1 enda verktyg, så är det en slagskruvdragare man ska lägga pengarna på.
(Iaf om man bygger altan :D)
 
  • Gilla
Blander
  • Laddar…
S
R Robbinb85 skrev:
Som jag misstänkte.

Förra sommaren när jag byggde altan så testade jag att dra in en 10x140 i grunden med vanlig dragare, inte ens när jag nästan hängde på dragaren så kunde jag dra in den, jag flög med runt.

Men med min DCF887 så drog jag in den med en hand, och fortsatte jag för långt så drog den in brickan genom hela balken.

Om man bara fick köpa 1 enda verktyg, så är det en slagskruvdragare man ska lägga pengarna på.
(Iaf om man bygger altan :D)
Inget bra till trallskruv.
 
S DanielF skrev:
Inget bra till trallskruv.
Sant.
Men till det kan man nästan använda vilket billigt klent som helst.

men om man som jag använder Dolda skruvar så kan man dra med impact i jiggen
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.