Flyttat in i hus och förra ägaren har gjort ett försök att gömma kabeln så här. Hur gör jag för att få det snyggt? Det är ju vid dörrar och hörn som det kluriga är..
 
  • Kabel dragen ovanför golvlisten längs en vägg och genom ett dörrfoder.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Kabel dold under trälist längs med golvet vid en dörröppning i ett hem.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
G gadden81 skrev:
Flyttat in i hus och förra ägaren har gjort ett försök att gömma kabeln så här. Hur gör jag för att få det snyggt? Det är ju vid dörrar och hörn som det kluriga är..
Första frågan måste ju vara om du behöver kabeln?

Finns många olika sätt så klart beroende på vilken ambitionsnivå man har.

Generellt blir det aldrig snyggt att dra en patchkabel, en solid UTP är alltid snyggare. Kabelkanaler blir ju aldrig snyggt mot gamla snickerier.

Jag har dragit så mycket som möjligt i mellanväggar, sidovindar, vind och källare och sen limpistol och inmålad kanel där det krävs.

PS Han har ju lyckats gömma kabeln väl på bild två iaf....
 
Ja kabeln kommer behövas längre fram då vi ska ha en tv här uppe.
Han har inte gömt kabeln på bild 2 den fortsätter att vandra upp längs väggen till taket (hängandes!)... ja herregud!
 
Snyggast om möjligt (enligt eget tyckande) är att köra dom i kabelkanal vägg/tak. vad är det för kabel?
 
det är en nätverkskabel
 
Har du en vind du kan dra kabeln på?
 
Och trådlöst är uteslutet (fungerar även för IPTV)?
 
G gadden81 skrev:
Vi har en TV på nedre plan med router och wifi. På övre plan har vi en en sådan här : [länk]

Nu när vi köper en ny tv på övre plan behöver vi alltså inte ha kablar?...
Repeaters är värdelösa. Satsa på mesh istället
 
  • Gilla
AndersS
  • Laddar…
M Mawe85 skrev:
Repeaters är värdelösa. Satsa på mesh istället
Nu skulle denna användas som brygga till wifi. så i detta fall är det en bra/enkel lösning för att slippa den specifika sladden.
 
  • Gilla
Mawe85
  • Laddar…
Skulle ändå fundera på en mesh i ett hus.
När jag ersatte en tidigare repeater med en mesh-lösning för det trådlösa kunde jag samtidigt ta bort de gamla trådlösa Ruckus till TVn. Placerade en mesh-burk så tvboxen kunde eth.anslutas.
 
  • Gilla
Mawe85 och 1 till
  • Laddar…
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.