Hej
Har någon sett denna setup och har lite åsikter om den både plus och minus, den finns med routerbord också men de säljer inte det utanför GB. Hur är det nu med Brexit får vi betala tull på varor från GB nu, eller Premium router lift med motor och justerbart routerbord för träarbeten av märket Rutlands.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
?

£399.95 inc. Vat + frakt £19.95 cirka 5 167,61 svensk


https://www.rutlands.co.uk/sp+new-arrivals-premium-router-lift-motor-rutlands+r5057
 
Jag var kanske lite kort i förklaringen, men den är såklart tänkt som en fast monterad router som aldrig skall flyttas utan sitta i ett fräsbord permanent. Jag har själv en Makita RT0700CX5J som jag tänkte använda när jag jobbar på arbetsbänk ( men först så skall man ju fixa ett hobbysnickeri) men det kommer och man sitter ju och planerar/drömmer så därav frågan om era åsikter
 
  • Gilla
SamiHus
  • Laddar…
Då jag letade fräsmotor för ett par år sedan så ansågs Rutlands fräsmotorer allmänt vara fullständigt undemåliga. För billig tillverkning helt enkelt.
AUK-tools fräsmotorer som såldes av småföretagaren Peter Sefton (tror jag han heter) i England ansågs ge betydligt mer valuta för pengarna även om de är något dyrare.
 
Ok jag kollade där, för det är väl denna sida du menar: https://woodworkersworkshop.co.uk/ , det är ju lite dyrare men om Rutlands inte är bra så är det ju inget alternativ, billigt kan bli dyrt i längden
 
Ja det är den där butiken.

I överigt kan jag inte utala mig om lyftar och sådant eftersom min lyft är en egen konstruktion.
 
Angående brexit tror jag inte lagar och regler ändras förrän vid årsskiftet.
 
@heimlaga Köpte du någon AUKTools-fräs? Funkar den bra? Behöver lite halvakut få tag på en ny fräsmotor...
 
B badtastex skrev:
@heimlaga Köpte du någon AUKTools-fräs? Funkar den bra? Behöver lite halvakut få tag på en ny fräsmotor...
Nej jag köpte en Suchner fräsmotor som verkade vara bättre kvalitet och dessutom tillverkad i Europa.

AUK har hyfsat rykte om sig och jag har förstått att de har mer eller mindre tvingat sin kinesiska tillverkare att använda bättre delar än de annars gör och att de har strikt kvalitetskonstoll men det är ändå Kina med allt vad det innebär.
 
Tack för snabbt svar, nu har jag ju en fräs av en stor Europeisk tillverkare (oklart var själva fräsen är tillverkad) som dött i förtid så jag är lite inne på att testa en Kina-produkt istället. ;)

Suhner UAL 23 RF antar jag då - låter det bekant? Vill du bjuda på någon bild som visar hur den är monterad?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.