Vi bor på en relativt liten tomt (~700kvm) med huset placerat på ett sådant sätt att om vi skulle bygga pool, så är det längs husets ena kortsida, ut mot gatan som går förbi huset. Pool+lite trädäck+insynsskydd skulle lämna ca 1,5 m kvar till tomtgränsen, där det finns ett lägre staket ut mot gatan.

Det är ur solsynpunkt ett perfekt läge, och mer trädäck för matplats och solstolar finns redan längs huset långsida som inte är längs gatan, så där är vi "i fred" och dessa däck skulle i så fall byggas ihop.

Det är inte en speciellt trafikerat men det rör sig ändå människor där ganska ofta, med hundar, barn som leker etc.

Så mina funderingar nu är:

1: Finns det någon annan här som gjort så? Kan man i så fall få se lite bilder på hur det blev att ha trädäck+pool och insynsskydd så nära gatan?

2: Och detta är ju självklart individuellt men jag frågar ändå, hur upplever man det att bada så nära tomgränsen där andra människor passerar nära? Även om dom inte ser in så får jag en känsla av att det kommer att kännas som att dom står bredvid när man badar :) Vilket min fru inte tror.
 
Vi har så. Byggt en pool längs väg med trottoar. Tomtgränsen är inte rak så vi har nellan 2,5 m och 3,5 m mellan pool och staket. Vi har bara ett ribbstaket (får inte bygga plank) och en rabatt med bambu och prydnadsgräs så man kan absolut se in, i alla fall tills rabatten vuxit till sig (byggde förra året). På poolens kortsida har vi däck som också vetter mot en gata (själva villagatan). Där har vi satt blåregn.

Vi störs inte av att folk ser in, men det blir nog mysigare när vi har mer växtlighet.
 
  • Gilla
wpperson
  • Laddar…
Moana Moana skrev:
Vi har så. Byggt en pool längs väg med trottoar. Tomtgränsen är inte rak så vi har nellan 2,5 m och 3,5 m mellan pool och staket. Vi har bara ett ribbstaket (får inte bygga plank) och en rabatt med bambu och prydnadsgräs så man kan absolut se in, i alla fall tills rabatten vuxit till sig (byggde förra året). På poolens kortsida har vi däck som också vetter mot en gata (själva villagatan). Där har vi satt blåregn.

Vi störs inte av att folk ser in, men det blir nog mysigare när vi har mer växtlighet.
Tack för feedback (y)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.