Hej
Skall bygga nytt hus 1 3/4 plan som jag gärna skulle ha med fasadtegel för att minska underhållsarbetet. Har någon av er där ute gjort detta och vad fick ni i så fall betala för m2 pris? Skillnaden mellan slaget tegel och hål tegel?

Tacksam för alla svar
 
Hejsan,

Helt rätt med fasadtegel! Vi har precis murat (Silka, ljusgrått, rundhugget). Vi är helnöjda. Kostade ca 300-350/kvm.

Lycka till!

Kaisa.
 
Låter ju mycket bra. Var i landet bygger ni och vad blev totalkostnaden per m2 med jobbet inräknat?
 
Är också intresserad utav detta då jag är på G med att bygga hus och står och funderar över om jag ska välja bort träfasaden, få avdrag och låta få huset teglat istället.
 
Ingen som teglat sitt hus och kan dela med sig av sina priser?
 
Nu är det ett tag sedan jag fick teglat mitt, så priserna är knappast up to date. Men det som fick mig att reagera var att bruket kostade samma pengar som teglet. Nu är detta tätbruk och färgat, samma som teglet. Jag har också tegel ovan fönster och dörrar, samt valv över smidesfönster i carport. 80 meter vägg är murad= 7.400 tegel. Med viss rabatt: tegel 26.200, bruk 11 ton 22.300, arbete 46.500. hel tegel= håltegel

carport2.jpg
tegel.jpg
 
Tackar för informationen! Ska försöka få ihop någonting utifrån detta till kalkylen som jag ska ha med mig till banken...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.