Langbein
Jag blev lite förvånad att man inte använde spikpistol när golvet till altan spikades, kan bero på att de gick på timpeng tror en. Kan inte sån användas?
 
  • Gilla
Bo.Siltberg
  • Laddar…
Annaman skrev:
Kan inte sån användas?
Visst, men det håller bättre med skruv. :D
 
Langbein
Immobil skrev:
Visst, men det håller bättre med skruv. :D
Ja men 2 proffs handspikade för 850:- per timme
 
Annaman skrev:
Ja men 2 proffs handspikade för 850:- per timme
:-[ Förlåt, jag läste lite slarvigt. Trodde inte att någon handspikade altangolv längre. :-/
 
Deras stora vinst är att om 4 år (senast) så kommer dom att få göra om jobbet åt dig för 850 kr/timme igen. Det enda som funkar på trall är skruv.
 
Vet inte hur brukligt det är, men det finns även bandad trallskruv(dvs till skruvautomat=skruv"pistol").
En sådan manick har jag tänkt låna hem när det är dags att göra något åt altanen.
 
P
Våra inne väggar är uppsatta med skruvar från skruvpistol av snickarna. Nästa hus jag bygger så ska jag köpa kompressor och använda pistol till allt. Hade jag haft det nu så hade man sluppit skruva grabber i trallen. Vilket slav göra
 
Langbein
hempularen skrev:
Deras stora vinst är att om 4 år (senast) så kommer dom att få göra om jobbet åt dig för 850 kr/timme igen. Det enda som funkar på trall är skruv.
Golv under pappen, inte trall.
 
TheStills skrev:
Våra inne väggar är uppsatta med skruvar från skruvpistol av snickarna. Nästa hus jag bygger så ska jag köpa kompressor och använda pistol till allt. Hade jag haft det nu så hade man sluppit skruva grabber i trallen. Vilket slav göra

jag vill du göra om det om några år så.

Spik kryper upp ur träet redan efter sågra få år. Jag har haft det tvivelaktiga nöjet att dra ur alla spikarna som förre ägaren till vårt hus hade använt. Första åren bytte jag bara ut de spik som hade krupit upp tillräckligt för att vara ett problem för snöskottningen på vintern (entré via altanen). Men efter att både jag och våra barn fått blodiga strumpor några gånger så bytte jag ut i princip allihop. Kör för guds skull inte med spik.
 
Langbein
hempularen skrev:
jag vill du göra om det om några år så.

Spik kryper upp ur träet redan efter sågra få år. Jag har haft det tvivelaktiga nöjet att dra ur alla spikarna som förre ägaren till vårt hus hade använt. Första åren bytte jag bara ut de spik som hade krupit upp tillräckligt för att vara ett problem för snöskottningen på vintern (entré via altanen). Men efter att både jag och våra barn fått blodiga strumpor några gånger så bytte jag ut i princip allihop. Kör för guds skull inte med spik.

Detta är undergolvet av trä, med papp och plåt ovanpå, men jag skruvade fast vindskivor själv när andra ville ha spik, de brukar krypa såg jag.

Snickarn mejlade "Den ligger i bilen. Är lite omständigt och koppla in för så lite spikande.."

 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.